Konsumenci chcą robić zdjęcia produktom i ich cenom w sklepach

Coraz więcej konsumentów robi zdjęcia produktom i ich cenom w sklepach - informuje portalspozywczy.pl. Dzięki temu mogą porównać oferty poszczególnych placówek i dokonać zakupów w tych punktach usługowych, w których faktycznie ceny są najniższe.

Jednak część marketów broni się przed tą praktyką. Sklepy twierdzą, że osłabia to m.in. ich działania marketingowe. W rzeczywistości pokazuje realne ceny.

Klienci w ostatnich latach zwracają szczególną uwagę na ceny w sklepach. Porównują je, czytając ulotki promocyjne, ale również coraz częściej robią zdjęcia produktom i ich kodom kreskowym za pomocom smartfonów. Bywa, że ochrona marketów reaguje natychmiast, widząc konsumenta buszującego po półkach z telefonem w ręku. W przypadku przyłapania osoby na robieniu zdjęć zazwyczaj kończy się na prośbie o ich skasowanie, a nawet wyproszeniu delikwenta ze sklepu.

W wielu placówkach robienie zdjęć nie jest mile widziane. Wynika to bardziej z przyjętej przez sklepy wewnętrznej polityki, niż z obowiązujących zapisów prawnych.

Markety wychodzą z założenia, że jest to kradzież ich własności intelektualnej, jak chociażby sposobów ekspozycji towarów w sklepie. Jednak, w niektórych przypadkach, niechęć do klientów porównujących w ten sposób ceny wynika z jeszcze jednej, dość istotnej przyczyny - niebezpieczeństwa utraty klienta na rzecz konkurencji lub sklepów internetowych oferujących znacznie niższe ceny.

Reklama

Ostatecznie zamiarem wykonującego zdjęcia produktów i ich cen jest porównanie warunków sprzedaży, a w przypadku akceptowalnej ceny zakup w danym punkcie. Jednak w sytuacji, gdy w innym sklepie jest dużo niższa cena porównywanych produktów, market może zyskać wśród klientów opinię drogiego, tracąc swój pozytywny wizerunek.

Więcej informacji - portalspozywczy.pl

Dowiedz się więcej na temat: zakupy | ceny | handel | ceny w sklepach | zdjecia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »