Kto straci na rejestracji kart prepaid?

Nawet 10 mln telefonicznych kart prepaid muszą zarejestrować ich użytkownicy do końca stycznia 2017 r. Ci, którzy tego nie zrobią, stracą możliwość wykonywania połączeń. Celem regulacji jest usprawnienie monitoringu zagrożeń terrorystycznych. Jak nowe przepisy wpłyną na rynek telefonii komórkowej w Polsce?

Zgodnie z postanowieniami ustawy antyterrorystycznej, od 1 lutego 2017 r. zostaną wyłączone wszystkie niezarejestrowane telefoniczne karty prepaid. Do tego czasu każdy użytkownik ma obowiązek złożyć u swojego operatora wniosek zawierający następujące dane: imię, nazwisko oraz numer PESEL.

W przypadku firm niezbędny będzie NIP lub REGON. Nowe startery są rejestrowane w punktach sprzedaży. Podczas zakupu klient musi okazać dokument potwierdzający tożsamość.

Nowa regulacja prawna wpływa nie tylko na klientów, lecz także operatorów telefonii komórkowej.

Reklama

- Ponieważ użytkowników kart prepaid w Polsce jest dosyć sporo, dla operatorów zmiana ta może stanowić pewne wyzwanie logistyczne - mówi serwisowi infoWire.pl Aleksander Siczek, sales manager z firmy Infobip. Konieczność podawania danych osobowych raczej nie odbije się na popularności tego typu kart, ale może zmniejszyć ich liczbę na rynku.

Ustawa ma znaczenie również dla firm zajmujących się masową wysyłką SMS-ów. Znikną SMS-y ECO - najprostszy i najtańszy rodzaj. - W dłuższej perspektywie powinno to wpłynąć pozytywnie na jakość oferowanych usług. SMS-y będą teraz dostarczane przez operatorów, dzięki czemu procedura wysyłki stanie się szybsza i sprawniejsza - zauważa rozmówca.

infoWire.pl
Dowiedz się więcej na temat: 2017 | rejestracja kart sim | telefony | karty prepaid
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »