Marketing e-mailowy wart miliard

Rynek marketingu e-mailowego, który w 2005 r. miał wartość 885 mld USD, w 2010 r. osiągnie 1,1 mld USD - wynika z opublikowanego w środę raportu firmy analitycznej JupiterResearch.

Rynek marketingu e-mailowego, który w 2005 r.  miał wartość 885 mld USD, w 2010 r. osiągnie 1,1 mld USD - wynika  z opublikowanego w środę raportu firmy analitycznej JupiterResearch.

Według raportu, mimo masowego wzrostu spamu w poczcie elektronicznej w latach 2003-2005, dostawcy internetu zaczynają wygrywać walkę z tą niechcianą formą marketingu i reklamy. Ilość spamu przypadającego na jednego konsumenta spadnie do 2010 r. o 13 proc.

Zdaniem autorów raportu, filtrowanie internetu przez użytkowników i operatorów spowoduje, że ilość wiadomości spamowych przypadających na jednego konsumenta spadnie z 3.253 w 2005 r. do 1.640 w 2010 r.

Z drugiej strony, według raportu, wzrośnie skuteczność działania poczty elektronicznej. Procent dostarczonych wiadomości, który obecnie wynosi około 88 proc. wzrośnie w 2010 roku do 90 proc. Wartość e-maili, które nie zostały dostarczone lub zostały zablokowane spadnie zaś z 107 mln USD w 2006 roku, do 92 mln USD w 2010.

Reklama

Według JupiterResearch, wiodącymi rynkami marketingu e-mailowego będą w 2010 roku USA, Europa oraz Japonia, Indie i Chiny.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: marketing | dolar | miliard
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »