Marki finansowe: Sukces w dużej mierze zależy od obecności w mediach społecznościowych

Sukces biznesowy w gospodarce cyfrowej w dużej mierze zależy od obecności w mediach społecznościowych. W przypadku firm sektora finansowego, media te stanowią nieocenione narzędzie pozwalające na przekazywanie aktualności rynkowych, promowanie produktów i usług, jak również promowanie wśród odbiorców wiedzy na temat zarządzania ryzykiem oraz zgodności prawnej.

Oto przegląd marek, które sprawnie poruszają się po sferze mediów społecznościowych:

Barclays

Drugi największy bank Wielkiej Brytanii nie jest zbyt rozmowny w sferze social, wszak w ciągu sześciu lat zmieścił na twitterze zaledwie 250 tweetów. Bank ten jednak poświęca sporo czasu i energii na wspieranie lokalnych społeczności. Barclays współpracuje z innowacyjnymi instytucjami dobroczynnymi, które angażują się w działalność w społecznościach lokalnych oraz znaczące inicjatywy filantropijne. W 2012 roku spółka ogłosiła, iż inwestowanie w społeczność to jeden ze strategicznych filarów jej działalności. Od tego czasu społeczna wartość marki ciągle rośnie.

Reklama

Dobrą wiadomością było również wprowadzenie w 2015 roku funkcji Twitter Payments. W ten sposób Barclays został pierwszym brytyjskim bankiem, który pozwolił użytkownikom mediów społecznościowych dokonywać płatności z poziomu tych właśnie mediów.

PayPal

Wierzcie lub nie, ale PayPal przez długi czas był postrzegany jako firma bez twarzy, bez prawdziwej wartości marki. Każdy wiedział, czym PayPal się zajmuje, i byliśmy mu za tę działalność bardzo wdzięczni, jednak nigdy nie kojarzyliśmy ani ludzi tworzących PayPala ani jego historii. W 2013 roku zaczęło się to zmieniać - wówczas marka ostatecznie postanowiła zmienić swój wizerunek. Jednym z priorytetów firmy stało się zmierzenie się ze słabościami w sferze mediów społecznościowych.

PayPal postanowił uruchomić na twitterze konto do obsługi klienta i zaczął korzystać z różnych kanałów społecznościowych, angażując w komunikację w czasie rzeczywistym celebrytów oraz inne marki. Paypal stał się również liderem refleksji nad innowacją, tworząc blog PayPal Forward. Marka ta zawsze posiadała kapitał, dzięki któremu sprawnie poruszała się po mediach społecznościowych, jednak przez pewien czas obszar ten nie stanowił dla niej priorytetu. Angażując się w komunikację w mediach społecznościowych, PayPal stał się jedną z najbardziej poważanych, ikonicznych marek w świecie finansów.

American Express

American Express z pewnością imponuje statystykami i skalą zaangażowania. Spółka korzysta z mediów społecznościowych w o wiele większym stopniu, niż większość innych firm ze świata finansów. Dzięki kilku kontom na twitterze oraz stronom na facebooku, głos spółki American Express dociera do sporej części społecznościowego świata. Główna strona na facebooku spółki obecnie posiada około 6,5 miliona lajków, natomiast jej profil na twitterze śledzi ponad 881 tys. osób. Według organizacji Corporate Insight, posiadacze kont i kart płatniczych American Express stanowią jedynie niewielki ułamek osób śledzących markę w mediach społecznościowych.

Citi Bank

Citi ma ponad 1,1 miliona lajków na Facebooku i ponad 874 tys. fanów na twitterze oraz wprowadził wiodącą, kobiecą sieć zawodową w ramach platformy LinkedIn, największej sieci społecznościowej o charakterze zawodowym na świecie. Citi zdało sobie sprawę, iż kobiety potrzebują przestrzeni, w której mogłyby się dzielić swoimi doświadczeniami oraz poruszać kwestie związane z ich karierą. Korzystając ze swoich rozległych zasobów oraz zasięgu w mediach społecznościowych, Citi stworzyło społeczność o nazwie Connect: Professional Women's Network. Dziś tego rodzaju sieci są bardziej powszechne, jednak sytuacja wyglądała zgoła inaczej w roku 2012, gdy powstawała kobieca platforma licząca dziś pół miliona członków.

Stworzona przez City platforma zyskała uznanie ze strony mediów jako miejsce kształtujące poczucie wspólnoty wśród pracujących kobiet, a samo Citi zwiększyło zaufanie klientów, co przełożyło się na jego pozycję rynkową. Obecnie grupa ta jest postrzegana jako jedna z najbardziej aktywnych społeczności działających w ramach LinkedIin - to naprawdę niesamowite![4]

easyMarkets

Powstała w 2003 roku platforma easyMarkets to jeden z najszybciej rozwijających się detalicznych brokerów finansowych. Cypryjska spółka potrafi wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Dzięki niej, każdego dnia tysiące traderów, konsumentów oraz entuzjastów inwestowania ma dostęp do aktualności, danych rynkowych oraz analiz. EasyMarkets posiada jeden z najlepiej prezentujących się kanałów informacyjnych w mediach społecznościowych.

Dowiedz się więcej na temat: nowe technologie | media społecznościowe | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »