Minister cyfryzacji rozmawiał z Facebookiem

Minister cyfryzacji Marek Zagórski spotkał się w Londynie wczoraj z członkami zarządu Facebooka. Podczas spotkania rozmawiano m.in. o blokowaniu stron i treści w mediach społecznościowych.

Polski rząd przekonuje właścicieli portali społecznościowych, że zasady stosowane przy blokowaniu treści powinny być lepiej dostosowane do obyczajów panujących w Polsce.

Minister Marek Zagórski zwrócił uwagę, że ważny jest kontekst kulturowy i historyczny - pewne treści inaczej są odbierane w Polsce, a inaczej np. w Stanach Zjednoczonych.

Spotkanie w Londynie jest jednym z wielu, które odbyły się w ostatnim czasie. Efektem wcześniejszych rozmów polskiego rządu z Facebookiem było uruchomienie w 2018 roku tzw. punktu kontaktowego.

Reklama

Nasz kraj jest pierwszym i jedynym na świecie, w którym użytkownicy Facebooka uzyskali możliwość dodatkowej instancji odwoławczej w przypadku zablokowania ich profilu lub treści.

- Dobrze działający punkt kontaktowy stał się okazją, by kontynuować rozmowy z Facebookiem. Zależy nam na tym, by decyzje podejmowane przez portale społecznościowe były bardziej transparentne i dostosowane do polskich realiów - mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji.

- Rozmawialiśmy również o przejrzystości platform w kontekście wyborów, o tym jak chronić internautów przed mową nienawiści czy dezinformacją - dodaje szef resortu cyfryzacji.

Warto wspomnieć, że prawie połowa zgłoszeń do punktu kontaktowego rozpatrywana jest pozytywnie - profile i wpisy są odblokowywane przez administrację Facebooka.

Formularz odwoławczy punktu kontaktowego znajduje się na stronie Obywatel.gov.pl.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2018

.............................

Specjalny profil nt. nagłych wydarzeń w komunikacji miejskiej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii uruchomił na Facebooku tamtejszy Zarząd Transportu Metropolitalnego. Wcześniej na obszarze Metropolii nie funkcjonowała sprawna informacja na ten temat.

Zgodnie z intencją 41 miast i gmin tworzących Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolię (GZM), od 1 stycznia 2019 r. odpowiada ona - poprzez swoją jednostkę, Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM) - za całość komunikacji miejskiej na swoim obszarze.

ZTM przejął wówczas zadania dotychczasowych organizatorów - Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP, Miejskiego Zarządu Komunikacji w Tychach oraz Międzygminnego Związku Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach. Zarząd stanął jednocześnie przed powszechnym w regionie oczekiwaniem szybkiego zapełnienia braków wcześniejszych organizatorów.

Początkowo ZTM rozpoczął informowanie o nagłych zdarzeniach w obsługiwanej przezeń komunikacji miejskiej na własnym profilu - obserwowanym ostatnio przez ponad 22 tys. osób. Informacje o awariach, kolizjach i opóźnieniach - co najmniej po kilka dziennie, komentowane przez pasażerów i pasjonatów komunikacji - przeplatały się tam jednak z wpisami o innym charakterze.

Dlatego ZTM zdecydował o utworzeniu nowego profilu, pod nazwą "Zarząd Transportu Metropolitalnego - ALERT". Do jego polubienia i aktywnego włączenia się w użytkowanie Zarząd zaprosił użytkowników w środę.

Szybka i aktualna informacja pasażerska to jedno z wyzwań postawionych przed Zarządem. Kolejnymi, stawianymi przez pasażerów oraz gminy członkowskie Metropolii, są: stworzenie nowej siatki połączeń, zmiany w taryfie oraz przygotowanie nowego systemu płatności, który za dwa lata płynnie zastąpiłby obecnie funkcjonujący system Śląskiej Karty Usług Publicznych.

Przekształcaniu komunikacji miejskiej w regionie towarzyszą liczne dyskusje i inicjatywy. Kilkuset użytkowników - m.in. pasjonatów, społeczników, a także osób bezpośrednio zaangażowanych w proces - liczy działająca na Facebooku grupa "Transport zbiorowy - Metropolia i okolice ///GOPgear". Aktywnymi rozmówcami są tam m.in. przedstawiciele władz GZM czy pracownicy ZTM.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »