Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników OLPP zdecydowało o połączeniu z PERN

Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników (NZW) spółki Operator Logistyczny Paliw Płynnych (OLPP) wyraziło zgodę na połączenie z PERN. To ostatnia wymagana procedurą zgoda na integrację obu podmiotów, która ma zostać sfinalizowana z początkiem 2018 r. Po integracji powstanie jedna spółka zarządzająca zarówno transportem oraz magazynowaniem ropy naftowej, jak i paliw płynnych.

Wcześniej, pod koniec sierpnia, decyzję o połączeniu z OLPP podjęło Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie (NWZ) PERN. Wiceprezes PERN Rafał Miland mówił wtedy, iż spółka ta łączy się z OLPP i konsoliduje aktywa, ponieważ musi sprostać coraz większym wyzwaniom rynkowym i potrzebom klientów, a w efekcie także konieczności nowych inwestycji, zarówno w tłoczenie, jak i magazynowanie ropy oraz paliw.

- PERN po połączeniu z OLPP będzie większą spółką, która będzie miała większe zdolności finansowe, także kredytowe, aby prowadzić konieczne, duże programy inwestycyjne, odpowiadając w ten sposób na wyzwania rynkowe - podkreślił wówczas Miland. Zaznaczył przy tym, że po uzyskaniu korporacyjnych zgód - NWZ PERN i NZW OLPP - kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wpisanie już połączonej spółki do Krajowego Rejestru Sądowego. - Zakładamy, że procedura formalna połączenia z OLPP zakończy się do 2 stycznia 2018 r. - zapowiedział jednocześnie wiceprezes PERN.

Reklama

PERN ogłosił rozpoczęcie procesu integracji z OLPP w lutym tego roku. Celem, jak podkreśla spółka, "jest budowa silnego i samodzielnego podmiotu rynkowego, realizującego strategiczne interesy państwa polskiego w budowie niezależności i bezpieczeństwa energetycznego kraju".

W związku z procedurą połączenia z PERN od lipca w OLPP trwa spór zbiorowy, który wszczęła tamtejsza "Solidarność". Związek ten domaga się m.in. uzgodnienia szczegółowego "porozumienia transferowego", obejmującego warunki przejścia pracowników OLPP do PERN oraz gwarancje zatrudnienia i płac. Jak informowała ostatnio przewodnicząca "Solidarności" w OLPP Justyna Haładaj, z uwagi na brak porozumienia w trakcie wcześniejszych negocjacji, kolejnym etapem sporu zbiorowego będą mediacje.

PERN zapewnia, iż w wyniku połączenia z OLPP nie będzie zwolnień pracowników oraz niekorzystnych zmian ich wynagrodzeń.

Wiceprezes PERN deklarował pod koniec sierpnia, że po połączeniu obu podmiotów planowane jest docelowe wyrównanie wynagrodzeń pracowników obecnego OLPP do poziomu zarobków w PERN, odpowiednio w ramach poszczególnych stanowisk, co w praktyce oznacza także podwyżki pensji. - W żadnym wypadku nie mamy intencji zwalniania ludzi. A jeżeli byłyby konieczne szkolenia, związane z nabywanymi nowymi kompetencjami, pracodawca takie szkolenia zapewni i pokryje ich koszt - mówił wtedy Miland.

Jednocześnie Miland oświadczył wówczas, że spór zbiorowy wszczęty w OLPP przez tamtejszą "Solidarność" w związku z połączeniem z PERN nie wstrzyma tego procesu.

PERN to państwowy podmiot strategiczny dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, który na terenie kraju zarządza siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych oraz bazami magazynowymi o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc. Spółka tłoczy ropę naftową rurociągiem "Przyjaźń" z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech. Transportuje też surowiec dostarczany drogą morską do gdańskiego Naftoportu.

W Gdańsku PERN posiada Terminal Naftowy o pojemności 375 metrów sześc., przeznaczony są na różne gatunki ropy naftowej. To pierwszy taki obiekt w kraju, działający jako hub morski. PERN ma w planach jego rozbudowę.

OLPP jest spółką zależną PERN, która powstała w 1997 r. To największy w Polsce podmiot specjalizujący się w magazynowaniu i przeładunku paliw płynnych, który posiada 19. baz magazynowych i ok. 60 proc. udziału w krajowym rynku tego segmentu. W magazynach OLPP o łącznej pojemności ok. 1,8 mln metrów sześc. składowane są paliwa do bieżącej dystrybucji, a także w ramach rezerw państwowych.

Ogłaszając w 2016 r. nową strategię do 2020 r. prezes PERN Igor Wasilewski podkreślał, iż spółka ta chce stać się liderem logistyki ropy i paliw w Europie Centralnej, gwarantującym jednocześnie bezpieczeństwo energetyczne Polski.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: paliwa | fuzje spółek | PERN
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »