Najstarsza na świecie obchodzi 95-lecie!

Dokładnie 95 lat temu powstała linia, która wniosła ogromny wkład w rozwój światowego lotnictwa. KLM (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV), holenderski przewoźnik z prawdziwie królewskim rodowodem, wciąż prezentuje się świetnie.

KLM Royal Dutch Airlines od roku 2004 wspólnie z Air France (która również w październiku obchodzi swoje urodziny - 81.) tworzy jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym, z potężną siatką połączeń obejmującą 231 kierunków w blisko 103 krajach. Flota KLM licząca ponad 200 samolotów dociera do najbardziej odległych zakątków świata jak na przykład stolica Indonezji - Dżakarta, wyspa Bali czy Santiago de Chile. Każdego roku oferta się rozrasta o nowe turystyczne trasy. Już od marca 2015 roku oferta holenderskiego przewoźnika powiększy się m.in. o dwa kolejne kierunki w Kolumbii: Bogotę i Cali.

Reklama

KLM słynie z wielu niekonwencjonalnych projektów, które doceniają podróżni na całym świecie. Orkiestra symfoniczna na pokładzie, pies tropiący w poszukiwaniu pozostawionego przedmiotu na pokładzie, masaż lub gra w pokera w kasynie podczas transferu na amsterdamskim lotnisku, kulinarna uczta w wykonaniu słynnego szefa kuchni w czasie lotu... KLM nie przestaje zaskakiwać swoją pomysłowością! Linia zadbała nawet o to, aby pasażerowie otrzymali drobne prezenty na podstawie ich ostatnich wpisów na Facebooku czy Twitterze.

KLM jest jedną z pierwszych linii lotniczych, która zaoferowała całodobowy serwis social media i wprowadziła innowacyjną usługę "Meet & Seat" (dobór współtowarzysza podróży poprzez portale społecznościowe, np. na podstawie wspólnych zainteresowań). Równie innowacyjnym narzędziem jest "KLM Dream Catcher", który przetwarza tysiące rekomendacji na temat danego celu podroży, zamieszczanych na 12 największych platformach społecznościowych. Przewoźnik również jako pierwszy w branży skonsolidował tak wiele serwisów turystycznych w jednym miejscu, łącząc dane z własną wyszukiwarką biletów. Za swój istotny wkład w integrację kanałów social media z rozwiązaniami dla podróżnych w ramach E-Commerce Excellence Awards, linia otrzymała główną nagrodę w kategorii "Najlepsza Obsługa Klienta", a także zyskała nominacje w kategorii "Najlepsza Kampania Social Media" oraz "Najlepsza Linia lotnicza".

Z wielu niekonwencjonalnych rozwiązań słynie również lotnisko bazowe KLM Amsterdam-Schiphol, które stanowi drugi na świecie węzeł komunikacyjny pod względem "liczby obsługiwanych pasażerów". W roku 2013, amsterdamski port został okrzyknięty najlepszym lotniskiem w Europie w konkursie SKYTRAX AWARD. Zachwyca nowoczesnymi rozwiązaniami, przemyślanymi udogodnieniami w trosce o komfort podróżnych, jak i środowisko naturalne. Oczekując na lot, można na przykład naładować telefon komórkowy pedałując na specjalnym rowerze, odpocząć w "parku" na tarasie widokowym, a nawet wziąć ślub! Mało kto wie, że pasażerowie mają tu już szansę przechodzić szybką odprawę skanując oko! A wszystko dzięki technologii rozpoznawania tęczówki oka, która gwarantuje 100-procentową identyfikację.

Działania proekologiczne to kolejny mocny wyróżnik linii. Zarówno w roku 2013, jak i 2014, Grupa Air France KLM znalazła się na szycie prestiżowego rankingu Dow Jones Sustainability World Index* i po raz dziewiąty z rzędu została uznana za najbardziej zaangażowaną linię lotniczą w zrównoważony rozwój. Polityka KLM w tym zakresie dotyczy wielu obszarów, począwszy od stosowania odpowiednich produktów cateringowych, recykling rzeczy (np. opakowań produktów spożywczych serwowanych podczas lotu czy starych mundurów załogi do produkcji tkanin obiciowych i wykładzin w samolocie), po pionierskie prace i wykorzystanie biopaliw w lotnictwie.

Z okazji 95. rocznicy linia KLM, przygotowała wiele niespodzianek, z myślą o swoich pracownikach, klientach oraz fanach. Oferty promocyjne, konkursy, filmiki i interesujące wyznania na firmowym blogu czy retrospektywna wystawa (czynna do 12 października br. w Jan van der Togt Museum w Amstelveen w Amsterdamie). Na dwa dni KLM otworzyło hangary na amsterdamskim lotnisku dla swoich pracowników i ich bliskich. Część załogi KLM nosi także przypięte w klapie znaczki okolicznościowe, a dalekodystansowa flota KLM oznakowana została jubileuszowym logo. Tradycyjnie w dniu kolejnej rocznicy, wprowadzono także nowy, 95 model Delft Blue House - słynnej porcelanowej kamieniczki KLM. Wszystko, aby ten ważny jubileusz uczcić naprawdę wyjątkowo!

- Tak szczególna rocznica napawa nas dumą, ale także zobowiązuje. Dlatego stale dążymy do poszerzania naszej globalnej siatki połączeń, jak i inwestowania w nowe produkty. W 1979 roku jako pierwsza linia lotnicza wprowadziliśmy odrębną kabinę dla pasażerów Klasy Biznes na trasach do USA i Kanady. Od tamtego czasu, wiele się zmieniło. Dziś możemy pochwalić się prawdziwą rewolucją w Klasie Biznes na lotach dalekiego zasięgu! Nowoczesna World Business Class będzie kosztowała ponad 200 milionów euro. Do września 2015 roku wszystkie nasze samoloty Boeing 777-200 i Boeing 777-300 zostaną zmodernizowane. W ten sposób klienci zyskają m.in. bardziej komfortowe fotele, rozkładane do płaskiego łóżka, intuicyjny system rozrywki oraz jeden z największych na rynku - 17 calowy ekran. Dodam, że wielkimi krokami zbliża się następne wielkie wydarzenie w historii naszej linii. Już za pięć lat będziemy świętować stulecie istnienia. I jestem pewna, że w roku 2019 będziemy jeszcze bardziej silni i potężni, niż kiedykolwiek wcześniej - podkreśla Chloe Marchand, dyrektor Ggneralna Air France KLM w Polsce.

Od 1956 roku KLM obsługuje regularne połączenie na trasie Amsterdam-Warszawa. Warto wspomnieć, że pierwszy rejs wykonał śmigłowy samolot typu Douglas DC4 noszący imię "Paramaribo", który na trasie z Polski do Holandii gościł pierwszych sześciu pasażerów i kilka płyt z muzyką Szopena.

- - - - -

KLM Royal Dutch Airlines (holenderskie Królewskie Linie Lotnicze) powstały 7 października 1919 roku i są najstarszą linią lotniczą na świecie, które nadal działają pod swoją oryginalną nazwą. KLM dysponuje flotą 206 samolotów i zatrudnia 32 tys. pracowników. Ze swojego lotniska bazowego Amsterdam-Schiphol, które odwiedza rocznie ponad 51 milionów pasażerów, holenderski przewoźnik oferuje połączenia do 130 miast. Linia KLM stanowi główny filar Grupy KLM, do której należą również Cityhopper, Transavia.com i Martinair. W 2004 roku linie lotnicze KLM wraz z Air France stworzyły Grupę Air France-KLM - jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym. Obydwie linie dysponują potężną siatką połączeń, która liczy 231 kierunków w blisko 103 krajach. KLM wspólnie z Air France, oferuje bardzo atrakcyjny program lojalnościowy Flying Blue, liczący już ponad 24,5 mln członków. Grupa Air France KLM wspólnie z partnerskimi liniami - Delta i Alitalia - tworzy największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 250 lotów dziennie. Linie KLM i Air France należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 20 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń: ponad 16 tys. lotów dziennie, do 1052 miejsc, w 177 krajach.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: najstarsza | świata | klm
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »