Neonet otworzy 120 sklepów w mniejszych miastach

- W tym roku chcemy otworzyć 120 sklepów w miastach do 200 tys. mieszkańców - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Kiestrzyń, wiceprezes zarządu Neonet SA.

Rok 2015 ma być czasem rozpoczęcia ekspansji sieci na największe polskie miasta.

- Zaczynając od Warszawy przez wszystkie duże miasta wojewódzkie - mówi Kiestrzyń. - Chcemy zaistnieć dużą liczbą lokalnych sklepów, które będą blisko klienta, będą odpowiadały na jego potrzeby.

Neonet planuje rozwijać sprzedaż w najbardziej perspektywicznych i najszybciej rosnących segmentach, czyli branży IT, RTV i małego AGD. W tych segmentach zapowiadanych jest również najwięcej nowości.

- Na masową skalę wejdą telewizory OLED-owe produkowane przez największych producentów. Spodziewam się dalszego wzrostu sprzedaży tabletów z wyższych półek cenowych, o lepszych funkcjonalnościach - zapowiada Kiestrzyń. - Liczę też na dalsze wzrosty w branży GSM. Zauważamy przejście klientów od operatorów telekomunikacyjnych do sklepów detalicznych ze względu na coraz mniejsze różnice w cenach telefonów oferowanych przez sklepy - dodaje.

Reklama

W dwóch poprzednich latach sieć potroiła obroty. Wpłynęły na to nie tylko dobre wyniki sprzedaży sklepów stacjonarnych, lecz także sprzedaży internetowej. Neonet stara się prowadzić taką politykę asortymentową, by sieć sklepów i sprzedaż w sieci wzajemnie się uzupełniały.

- To, co nas czeka, to mądre połączenie sklepów naziemnych z internetem. Chcemy zachować internetowe ceny i większość towarów udostępniamy przez sieć. Jednocześnie lokujemy stacjonarne sklepy możliwie blisko klienta. Udostępniamy szeroką półkę produktów w sieci, a najlepsze z nich w sklepach - mówi wiceprezes zarządu Neonet SA.

Według danych firmy PMR, w 2012 roku aż 70 proc. sprzedaży sprzętu RTV i AGD w Polsce pochodziło ze sklepów sieciowych. Internet był na drugim miejscu z udziałem ponad 16-proc. Polacy niechętnie za to kupowali elektronikę w hiper- i supermarketach (3,4 proc.), co pokazuje, że cenią sobie specjalistyczne porady obsługi.

- Nasz model biznesowy to w skrócie: niskie koszty, niewielkie sklepy, szeroka półka produktów w internecie i top lista w sklepie. Staramy się także zapewnić klientom wysoką jakości obsługi w zakresie doradztwa produktowego - wyjaśnia Kiestrzyń.

Kliknij i pobierz darmowy program PIT 2013

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: sprzęt AGD | handel detaliczny | markety
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »