Nieoczekiwany wzrost sprzedaży detalicznej

Sprzedaż detaliczna w USA w lutym wzrosła o 0,3 proc. miesiąc do miesiąca, podczas gdy poprzednio wzrosła o 0,1 proc., po korekcie - podał w piątek Departament Handlu w komunikacie.

Sprzedaż detaliczna w USA w lutym wzrosła o 0,3 proc. miesiąc do miesiąca, podczas gdy poprzednio wzrosła o 0,1 proc., po korekcie - podał w piątek Departament Handlu w komunikacie.

Sprzedaż detaliczna, z wykluczeniem sprzedaży aut, wzrosła w lutym o 0,8 proc., wobec wzrostu o 0,5 proc. miesiąc wcześniej po korekcie. Analitycy spodziewali się spadku sprzedaży detalicznej o 0,2 proc., a z wykluczeniem aut - spodziewali się wzrostu o 0,1 proc.

Sprzedaż detaliczna w USA wzrosła w lutym o 0,3 procenta - podało w piątek ministerstwo handlu. Jest to wzrost najwyższy od listopada, wyższy od przewidywanego przez ekonomistów.

Ekonomiści ankietowani przez Briefing.com przewidywali wzrost 0,2 procenta.

Reklama

Porównując z analogicznym miesiącem zeszłego roku, sprzedaż wzrosła nawet o 3,9 procenta.

Wydatki konsumentów stanowią w USA około 70 procent całej aktywności gospodarczej, więc traktuje się je jako dobry wskaźnik koniunktury ekonomicznej.

W lutym wzrosła szczególnie sprzedaż artykułów elektronicznych i gospodarstwa domowego - o 3,7 procent. 0,9 proc. wzrostu zanotowały restauracje i bary. Spadła natomiast sprzedaż samochodów, co wiąże się z kłopotami Toyoty, zmuszonej do wycofania z rynku milionów aut wskutek defektów technicznych. Ogólny wzrost sprzedaży detalicznej nie spowodował jednak większej hossy na giełdzie, wbrew niektórym przewidywaniom. Wskaźnik Dow Jones zwyżkował w piątek rano tylko o około 10 punktów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: oczekiwania | wzrosty | USA | handel | sprzedaż detaliczna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »