Od grudnia nowe ceny i więcej pociągów

PKP Przewozy Regionalne uruchomią od 13 grudnia, kiedy wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów, więcej połączeń na najpopularniejszych trasach. Pasażerowie mogą się też spodziewać zmian cen biletów. Według zapowiedzi zarządu spółki, nowa taryfa opłaci się głównie pasażerom dojeżdżającym pociągiem do pracy albo szkoły.

Zarząd spółki przedstawił planowane zmiany w rozkładzie jazdy pociągów na konferencji prasowej.

Ceny biletów na trasach do 20 km mają pozostać niezmienione. Taniej będzie można podróżować na odległościach od 21 do 25 km. Niezmienione albo o kilka procent wyższe mają być ceny biletów na międzywojewódzkie pociągi InterRegio. Oznacza to, że pasażer może zapłacić w kasie kilkadziesiąt groszy więcej. Spółka wprowadzi też zmiany w zasadach sprzedaży biletów miesięcznych - obecnie można taki bilet kupić na trasy, których długość nie przekracza 100 km; od 13 grudnia będzie można kupić taki bilet na trasy do 200 km.

Reklama

Jak zapewnia zarząd spółki, pasażerowie oczekują tych zmian. - Pasażerowie będą mogli taniej dojechać do pracy albo szkoły - powiedział prezes spółki Tomasz Moraczewski.

Od nowego rozkładu jazdy przybędzie połączeń na trasach regionalnych - z 2799 w 2009 r. do 3137 w 2010 r. Więcej będzie też pociągów InterRegio - 96 zamiast 72. Zwiększy się liczba kursów z Warszawy do Łodzi (7 zamiast 3), Krakowa (5 zamiast 3), Poznania (5 zamiast 1). Przybędzie połączeń Poznań - Olsztyn (4 zamiast 2) i Łódź - Kraków (2 zamiast 1).

- Staramy się uzupełniać ofertę i eliminować te duże dziury w rozkładach jazdy, gdzie przez sześć godzin nie było pociągu; staramy się, żeby pasażer w najgorszym wypadku ten pociąg jednak miał - powiedział Moraczewski. Zostaną też uruchomione nowe trasy: z Poznania przez Ostrów Wielkopolski i Katowice do Krakowa, z Legnicy do Przemyśla, z Warszawy do Zakopanego i z Warszawy do Szczecina.

PKP Przewozy Regionalne od grudnia 2008 należą do 16 województw. Dziennie uruchamiają ok. 3 tys. pociągów i przewożą ok. 340 pasażerów. Około połowę pasażerów stanowią osoby dojeżdżające pociągiem do szkoły i pracy.

Czytaj również:

Nie będzie odszkodowań za spóźnienia pociągów

PKP: Kolejarze ostro walczą o pasażerów

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »