​Pandemia koronawirusa w Polsce. Jak działają dyskonty Biedronka, Kaufland i Lidl

Oto jak w czasie pandemii koronawirusa robi się zakupy w trzech dużych sieciach dyskontowych w Polsce.

Biedronka zmienia godziny otwarcia sklepów

Od 2 kwietnia sklepy sieci Biedronka są czynne co do zasady od godz. 6 do 24, a w dniach 7-10 kwietnia przez całą dobę. To reakcja sieci na nowe zarządzenia rządu w związku z epidemią koronawirusa.

Jak podano w komunikacie prasowym sieci, w przypadku sklepów, w których ze względów operacyjnych godziny otwarć będą inne, ich klienci zostaną o tym poinformowani.

- Jesteśmy świadomi celów i znaczenia nowych regulacji i robimy wszystko, co konieczne, by Biedronka była miejscem bezpiecznym dla klientów i pracowników. Dlatego, uwzględniając nowe zarządzenia, wydłużamy godziny pracy sklepów, by móc obsłużyć wszystkich klientów, zapewniając jednocześnie większe bezpieczeństwo i komfort - powiedział, cytowany w komunikacie dyrektor operacyjny w sieci Biedronka Paweł Stolecki.
Sieć podała, że dostosowała się również do nowych regulacji w zakresie m.in. godzin dla seniorów.
W komunikacie przypomniano, że Biedronka z własnej inicjatywy już wcześniej wprowadziła wiele udogodnień dla pracowników i klientów jej sklepów. W placówkach dostępne są m.in. żele antybakteryjne, oznaczone odpowiednie odległości między kupującymi przy kasie i osłony z pleksiglasu dla kasjerów.
W związku z zagrożeniem koronawirusem rząd zdecydował o ograniczeniu funkcjonowania centrów i galerii handlowych. Sklepy spożywcze, apteki, drogerie i pralnie będą czynne.
Od 1 kwietnia br. w związku z koronawirusem obowiązują kolejne ograniczenia dotyczące handlu. W sklepach może przebywać jednocześnie do trzech osób na kasę lub inne stanowisko do płacenia. Wprowadzono też ograniczenia dotyczące targowisk na wolnym powietrzu, gdzie mogą przebywać trzy osoby na jeden stragan lub stoisko. (PAP)

Reklama

Koronawirus w Polsce. Zakupy bez wychodzenia z domu - Kaufland wprowadza sprzedaż najpotrzebniejszych produktów z dostawą do klienta

Sieć Kaufland we współpracy ze sklepem Mango 2 kwietnia br. rozpoczęła sprzedaż paczek z najpotrzebniejszymi produktami spożywczymi i higienicznymi. Dzięki temu klienci będą mogli zrobić zakupy bez wychodzenia z domów.

Paczki będzie można zamówić za pośrednictwem internetowego sklepu Mango. Przesyłki będą dostarczane w ciągu 48 godzin od chwili zamówienia. Znajdzie się w nich 30 podstawowych produktów, które cieszą się popularnością wśród klientów sieci Kaufland. 

Będą to artykuły pierwszej potrzeby, takie jak np. mąka, makaron, ryż, mleko, cukier, herbata, sosy pomidorowe, olej czy papier toaletowy. Ceny produktów będą identyczne jak te w sklepie stacjonarnym - koszt pojedynczej paczki wyniesie 115,98 zł, a przesyłki 19,99 zł. 

- W obliczu aktualnej sytuacji epidemiologicznej wspólnie z dostawcami robimy wszystko, aby zapewnić klientom dostęp do potrzebnych artykułów. 

- Z myślą o nich, a szczególnie o osobach starszych, dla których dzisiaj codzienne zakupy mogą stanowić duże wyzwanie, rozpoczynamy sprzedaż paczek z produktami pierwszej potrzeby za pośrednictwem firmy telezakupowej Mango. 

- Dzięki temu rozwiązaniu klienci bez wychodzenia z domu będą mogli zaopatrzyć się w niezbędne artykuły szybko i wygodnie - mówi Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska. 

Paczki będzie można także testowo kupić w kilkunastu sklepach Kaufland: we Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy i Gdyni. 

Lidl wydłuża godziny pracy. Sklepy czynne nawet całą dobę

2 kwietnia sieć Lidl Polska wydłużyła godziny pracy. Większość sklepów będzie czynna w godzinach 6-24, również w niedzielę handlową. Część sklepów będzie działać całą dobę.

W związku z nowymi obostrzeniami związanymi ze stanem epidemii oraz zwiększoną liczbą klientów w sklepach, Lidl Polska zmienia model funkcjonowania swoich obiektów. W trosce o komfortowe i bezpieczne warunki pracy oraz płynną obsługę klientów sieć wydłuża godziny pracy większości swoich sklepów. Część z nich otwarta będzie przez całą dobę.

Od 2 kwietnia większość sklepów sieci Lidl Polska jest czynna w godzinach 6:00-24:00, również w niedzielę handlową. Ponadto w ramach dodatkowych udogodnień część sklepów będzie funkcjonować w modelu całodobowym (24 godziny) np. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni czy Poznaniu. Szczegółowe informacje na temat godzin otwarcia pojawią się na stronie Lidl.pl oraz w aplikacji Lidl Plus.
Wydłużenie godzin otwarcia pozwoli na zrobienie codziennych i świątecznych zakupów w bezpiecznych oraz komfortowych warunkach, a także umożliwi rozłożenie ruchu w sklepach. Aby wesprzeć swój zespół, Lidl Polska rozpoczął właśnie rekrutację na nowe stanowisko w sklepie o nazwie "pracownik wsparcia sprzedaży". To kolejne rozwiązanie sieci, która oprócz bezpieczeństwa, pragnie zapewnić swoim pracownikom komfort w okresie wzmożonego natężenia obowiązków.
W związku z wprowadzonym limitem osób obecnych w obiekcie - maksymalnie trzy osoby na punkt kasowy - w salach sprzedaży Lidl Polska będzie mogło przebywać ok. 15-20 osób (limit uzależniony od liczby kas w danym obiekcie).

Klienci wchodzący na teren sklepu mają obowiązek założenia jednorazowych rękawic, które są dostępne przy wejściu do obiektu. Dzięki wprowadzonym dotychczas zmianom, szerokim alejkom sklepowym i dużej powierzchni sali sprzedaży obiektów Lidl Polska oraz małą liczbą osób w sklepach, dokonywanie zakupów przez klientów jest bezpieczne oraz komfortowe. Z kolei szeroka oferta produktów spożywczych i przemysłowych pozwoli każdemu przygotować się na nadchodzące Święta Wielkanocne.

Klienci odwiedzający sklepy sieci powinni pamiętać o pozostałych środkach ostrożności. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych ("strefa X") powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 2 metrów odległości między sobą.
W sklepach zamieszczone są oznaczenia poziome i pionowe, które pomogą klientom zachować bezpieczną odległość między sobą. Lidl Polska zachęca również do płatności bezgotówkowych - przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego.

Dzięki współpracy z eService we wszystkich sklepach Lidl można skorzystać z możliwości płatności zbliżeniowej do 100 zł bez konieczności wpisywania kodu PIN. Sieć pracuje także nad funkcjonalnością Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwi dokonywanie transakcji mobilnych - dokładane są starania aby w najbliższym czasie to rozwiązanie było możliwe dla wszystkich klientów.

Sieć emituje również komunikaty przypominające zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące m.in. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu.

Lidl Polska nieustannie obserwuje rozwój sytuacji oraz podejmuje nowe działania mające na celu zapewnić ochronę pracownikom oraz klientom. Do tej pory zostały zamontowane specjalne ekrany ochronne wykonane z pleksi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce.

Wprowadzono również zmiany w modelu działania - zespoły pracowników są dzielone na grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy. W każdym sklepie i biurze Lidl Polska pracownicy mogą korzystać z podajników ze środkami dezynfekcyjnymi oraz płynów antybakteryjnych oraz rękawiczek ochronnych, a od przyszłego tygodnia rozpocznie się przekazywanie specjalnych osłon ochronnych twarzy - przyłbic.

Seniorzy podczas zakupów w sklepach Lidl Polska są obsługiwani przez kasjerów priorytetowo. Pracownikom w wieku 65+ zostało umożliwione zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy - wysokość pensji osób, które skorzystają z tego rozwiązania, pozostaje niezmieniona.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2019

Wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownikom sektora opieki medycznej (lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym) oraz przedstawicielom pozostałych służb (strażakom, policjantom, żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażnikom miejskim) niosącym pomoc osobom starszym lub przebywającym na kwarantannie zostały udostępnione kasy pierwszeństwa.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Lidl Polska zapewnia, że w dalszym ciągu będzie obserwować rozwój sytuacji i wprowadzać nowe rozwiązania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim pracownikom i klientom.

Opr. KM


INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: handel Polska | Lidl | Biedronka | Kaufland | koronawirus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »