Panowie nie są skorzy do buszowania

Młodzi ludzie słabo się orientują na rynku mody - pisze "Rzeczpospolita". Przeciętnie wydajemy od 150 do 200 zł miesięcznie na ubrania. Najwięcej przeznaczają na ten cel ludzie młodzi, a z wiekiem spada ilość kupowanej odzieży.

Młodzi ludzie słabo się orientują na rynku mody - pisze "Rzeczpospolita". Przeciętnie wydajemy od 150 do 200 zł miesięcznie na ubrania. Najwięcej przeznaczają na ten cel ludzie młodzi, a z wiekiem spada ilość kupowanej odzieży.

Trzy czwarte ankietowanych zwraca uwagę na wygodę ubioru, która jest dla nich najważniejsza. Podobny odsetek na pierwszym miejscu wymienia cenę i jakość. Na dalszych pozycjach wśród preferencji plasują się marka i moda.

Konsumenci kupujący odzież zostali podzieleni na: konformistów, modnych, aspirujących i markowych. Ci pierwsi kupują rzeczy nierzucające się w oczy, praktyczne i niedrogie. Modni ciągle gonią za modą, zaś aspirujący chcieliby to robić, ale ich na to nie stać. Jednak interesują się nowymi trendami z nadzieją, że i oni kiedyś będą mogli sobie to kupić. W grupie markowych na pierwszym miejscu jest znana metka.

Reklama

Panowie nie są skorzy do buszowania po sklepach, w przeciwieństwie do pań, które stanowią 70 proc. klientów galerii handlowych. Poza tym połowa z nas nadal kupuje ubrania na bazarach.

Więcej o odzieżowych preferencjach młodych Polaków w czwartkowej "Rzeczpospolitej".

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: ubrania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »