"PB": Banki nie zabiegają o klientów

Z badania przeprowadzonego dla "Pulsu Biznesu" przez PBS DGA wynika, że działające w Polsce banki są mało ekspansywne w zabieganiu o klientów.

Z badania przeprowadzonego dla "Pulsu Biznesu" przez PBS DGA wynika, że działające w Polsce banki są mało ekspansywne w zabieganiu o klientów.

Na pytanie, ile razy w ciągu ostatniego roku bank kontaktował się z uczestnikiem sondażu padła zaskakująca odpowiedź, że w przypadku 56,5 proc. badanych takiego kontaktu nie było w ogóle. Raz przedstawiciele banków dzwonili do 8,9 potencjalnych klientów, dwa razy - do 10,3 proc., a wielokrotnie - do niespełna czwartej części.

A tych klientów można byłoby złowić znacznie więcej. Badanie wykazało, że 67,3 proc. Polaków nie ma żadnego kredytu. 24,1 proc. osób spłaca jeden kredyt, a 6,1 proc. - dwie pożyczki. Okazało się także, że rachunku osobistego w ogóle nie ma co czwarty uczestnik sondażu, a rachunek w jednym banku - 66,5 proc.

Reklama

Badanie wykazało, że klienci wybierają najprostsze produkty oferowane przez banki. Największym zainteresowaniem cieszy się rachunek osobisty (ma go 69,7 proc. ankietowanych) i karta płatnicza (51,6 proc.). Na kartę kredytową zdecydowało się zaledwie 13,1 proc. uczestników sondażu. Konto oszczędnościowe ma 10,3 proc., a lokatę bankową - 7,5 proc.

Badanie objęło 1030 osób, które ukończyły 18 lat.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »