PKP PLK: Od niedzieli krótsza podróż pociągiem między Krakowem a Rzeszowem

Od niedzieli podróż pociągiem z Krakowa do Rzeszowa skróci się o ponad 1 godzinę i wyniesie ok. 2 godzin. W ostatnich latach PKP Polskie Linie Kolejowe wydały na modernizacje tej linii ponad 3 mld zł. Część pieniędzy pochodziła z budżetu UE.

Jak poinformowała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, pociągi między Krakowem a stolicą Podkarpacia będą jeździć szybciej już od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie w najbliższą niedzielę.

- Prędkość maksymalna pociągów wyniesie 120 km/h, a czas przejazdu z Krakowa do Rzeszowa ok. 2 godzin. To nie koniec, ponieważ po całkowitym zakończeniu prac modernizacyjnych na tej trasie w 2016 r. pociągi pojadą 160 km/h i podróż skróci się do ok. 1 godz. 20 minut - zaznaczyła.

Szalacha podkreśliła, że w ramach modernizacji linii E30 łączącej Małopolskę i Podkarpacie nie tylko poprawiła się jakość połączeń, ale także dostęp do infrastruktury kolejowej. - Wybudowane lub przebudowane zostały m.in. 9 stacji i 13 przystanków oraz 53 perony. Zmodernizowanych zostało też niemal 20 przejść podziemnych np. w Ropczycach czy Sędziszowie Małopolskim - dodała.

Reklama

Budżet projektu zakładającego modernizację linii E30 między Krakowem a Rzeszowem to ok. 3,4 mld zł, z tej kwoty unijne dofinansowanie stanowi ok. 2,3 mld zł. Realizacja projektu zakończy się w przyszłym roku.

Uzupełnieniem modernizowanej trasy E30 Kraków - Rzeszów jest rewitalizacja odcinka Rzeszów - Przemyśl - granica państwa. W tym roku wydanych zostanie ponad 25 mln zł, za te pieniądze rozbudowane będą stacje m.in. w Jarosławiu i Przemyślu.

Do tej pory na trasie między Rzeszowem a Przemyślem wymienione zostały m.in. rozjazdy w Łańcucie, Jarosławiu, Przeworsku i Żurawicy. Dzięki rewitalizacji tej linii przywrócona zostanie prędkość pociągów 120 km/h.

- Po zakończeniu prac na obu liniach czas przejazdu najszybszym pociągiem z Krakowa do Rzeszowa, wyniesie mniej niż półtorej godziny, natomiast z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godzin - zaznaczyła Szalacha.

Rewitalizacja linii na odcinku Rzeszów-Przemyśl prowadzona jest z dotacji budżetowej.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKP PLK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »