PKP po raz pierwszy bez strat

Spółka PKP Przewozy Regionalne po raz pierwszy w swej sześcioletniej historii nie przyniesie straty; wynik finansowy za 2007 r. zbilansuje się - podał na konferencji prasowej w Krakowie prezes spółki, Jan Tereszczuk.

Spółka PKP Przewozy Regionalne po raz  pierwszy w swej sześcioletniej historii nie przyniesie straty;  wynik finansowy za 2007 r. zbilansuje się - podał na  konferencji prasowej w Krakowie prezes spółki, Jan Tereszczuk.

- Nasz wynik w tym roku prawdopodobnie będzie zbliżony do zera. Złożyło się na to wiele elementów - m.in. spółka odzyskała przychody utracone w latach 2002 - 2003 z tytułu stosowania ulg ustawowych - powiedział Tereszczuk.

- Jednak chyba najważniejszym elementem jest zrekompensowanie straty wynikającej z wykonywania przewozów międzywojewódzkich, czyli tych, które są współfinansowane przez ministra transportu. Duże znaczenie ma także coraz większe zaangażowanie wszystkich samorządów wojewódzkich w kraju w pokrywaniu deficytu generowanego przez pociągi regionalne - ocenił.

Reklama

Spółka przewiezie w tym roku co najmniej 4,5 mln pasażerów więcej niż w 2006 r. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2006 r. PKP Przewozy Regionalne miała 135,1 mln klientów, a w tym samym okresie tego roku było ich już 139, 6 mln.

W 2004 r. spółka przyniosła 763,4 mln zł strat, rok później deficyt udało się zmniejszyć do 647,2 mln, w 2006 r. było to już 202,5 mln, podczas gdy plan na 2007 r. zakłada osiągnięcie do 100 tys. zł zysku.

PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. jest największym kolejowym przewoźnikiem paserskim w kraju. W rozkładzie jazdy 2007/2008 spółka zaplanowała 3 159 pociągów regionalnych, 349 pośpiesznych dalekobieżnych i 180 międzynarodowych.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »