Polacy stają się "lodożerni"

Statystyczny Polak zjada rocznie 4 litry lodów, Amerykanin - 6 razy tyle, nawet Szwed je aż 23 l. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy w lodowym ogonie, wręcz przeciwnie, co roku spożycie lodów w Polsce rośnie.

Polacy są także bardziej otwarci na nowości niż jeszcze 5 lat temu, chociaż aż 90 proc. deklaruje przywiązanie do tzw. ulubionego smaku, a 43 proc. do jednej marki - wynika z sondażu firmy ANITA, producenta lodów. Co ciekawe lodowe eksperymenty bardziej kuszą seniorów, niż ludzi młodych.

Daleko nam do Amerykanów

Ponad 63 proc. Polaków deklaruje, że latem chętnie sięga po lodowe desery. Rzadziej sięgamy po ciasto - latem jest to ulubiony deser 23 proc., zimą wybiera go aż 48 proc. W lodach cenimy to, że gaszą pragnienie, chłodzą i... nie tuczą. Ponad 17 proc. ankietowanych przyznaje, że lody stanowią ważną część ich letniej diety, na równi z sezonowymi owocami. 7 procent osób, robiąc cotygodniowe zakupy, zaopatruje lodówkę w lody.

Reklama

- Jemy coraz więcej lodów, chociaż, nie tak dużo jak Włosi, Duńczycy czy Amerykanie. Mimo to, z roku na rok nasza pozycja "lodożerców" jest coraz wyższa. Statystyczny Polak zjada rocznie 4 l lodów. I tak wciąż daleko nam do 22 l, które pochłania rocznie statystyczny Amerykanin. Warto przy tym jednak pamiętać, że w Polsce lody to produkt sezonowy - mówi Grzegorz Mordalski właściciel firmy ANITA.

Wydajemy coraz więcej na lody

Rosną także wydatki na lody. Średnio wydajemy na nie 6-10 zł. Ale już 34 proc. przyznaje, że to nie cena w wyborze lodów jest najważniejsza, a smak, który do zakupu składnia 41 proc. z nas. Do 2015 roku nasze wydatki na lody mają wynieść 1,9 mld zł - szacuje Euromonitor.

Częściej także po lodowe zakupy chodzimy do super- lub hipermarketu. Lody kupuje tam 23 proc. z nas. - Od 5 lat wydatki na lody rosną, częściej sięgamy nie tylko po lody na patyku czy w kubku, ale także lody pudełkach i familijne. Kupujemy także lody ekskluzywne, droższe od tych na patyku czy w kubku - mówi Mordalski.

Polacy stają się także coraz bardziej otwarci na lodowe nowości. Po nowy smak chętnie sięga ponad 15 proc. z nas. Co zadziwiające w lodowej diecie coraz częściej zaczynają się pojawiać sorbety. Jeszcze 5 lat temu, lody te kupowało nieco ponad 2 proc. Polaków, dziś ponad 21 proc.

- Co roku producenci wypuszczają setki nowych smaków lodów. Polacy uwielbiają nowości, egzotyczne zestawienia, są ciekawscy. Tym niemniej większość z nas ma swoje ulubione smaki - mówi przedstawiciel firmy ANITA.

Przywiązanie do ulubionych smaków deklaruje dziś ponad 90 proc. z nas. Ulubionym smakiem pozostaje wciąż waniliowy - twierdzi tak 23 proc. Polaków, na 2. miejscu jest czekoladowy - 21 proc. i truskawkowy - 21 proc. Po bardziej wyszukane smaki takie jak ananas, mięta czy cappuccino sięga zaledwie 3 proc. Na nowości otwarci są bardziej młodzi ludzie i... seniorzy. - W lodowych wyborach, chociaż trzymamy się tradycji, chętnie ulegamy modom. Dlatego dziś tak popularne w Polsce są sorbety.

Sondaż przeprowadzono w dniach 04-17 maja 2011, na grupie 1000 os.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: konsumpcja | lody | słodycze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »