Poland Business Run a budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru

Niż demograficzny, pojawienie się zagranicznych firm na polskim rynku pracy, niedobór specjalistów czy emigracja - to tylko niektóre przyczyny przejścia do tzw. rynku kandydata. Pracodawcy, borykając się z problemami rekrutacyjnymi, wymyślają coraz to bardziej spektakularne sposoby na przyciągnięcie talentów. Tymczasem badania pokazują, że kandydaci zwracają coraz większą uwagę na to, czy przyszły pracodawca angażuje się społecznie.

Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zwiększają zaufanie pracowników do firm. Wybierając przyszłego pracodawcę, trudno od razu ocenić, jaka atmosfera panuje w firmie, czy faktycznie będą w niej możliwości rozwoju i szkolenia. Takie rzeczy najczęściej można zweryfikować dopiero po podpisaniu umowy. To, co kandydat może przeanalizować zanim rozpocznie pracę, to działania charytatywne w które angażuje się przedsiębiorstwo. Często takie inicjatywy mówią o pracodawcy więcej niż nawet najatrakcyjniejsze ogłoszenie. Według badania Deloitte "Millennial Survey 2014" aż 72 proc. respondentów mając do wyboru pracę w dwóch firmach na tym samym stanowisku, wybrałoby tę angażującą się w działania związane z wolontariatem pracowniczym.

Reklama

Work-life balance, zdrowy tryb życia i pomoc potrzebującym

Przykładem projektu charytatywnego, który pomaga budować wizerunek pracodawcy z wyboru jest Poland Business Run - największy biznesowy bieg charytatywny w formie sztafety. Ideą akcji jest integracja biznesu ze społecznością lokalną w szczytnym celu - pomocy osobom po amputacjach.

- Poland Business Run pomaga tworzyć naszą kulturę korporacyjną. Biorąc udział w tej cennej inicjatywie możemy angażować się w sprawy ważne dla lokalnej społeczności. Jest to również dobra okazja do integracji pracowników, będących naszymi ambasadorami. Są oni dumni, że Credit Suisse wspiera takie projekty - mówi Angus Kidd, prezes zarządu Credit Suisse Poland. W biegu mogą wziąć udział 5-osobowe drużyny, które często wspólnie przygotowują się do startu. Obecność firmy na Poland Business Run w roli organizatora lub sponsora, a nawet wystawianie reprezentacji zawodników to jasny komunikat, że pracodawca utożsamia się z wartościami inicjatywy, takimi jak zdrowy tryb życia, poszukiwanie work-life balance czy pomoc osobom potrzebującym.

- Wierzymy, że angażując się w projekty takie jak Poland Business Run nie tylko zyskujemy zaufanie obecnych i przyszłych klientów, ale również zachęcamy naszych pracowników do uczestniczenia w budowaniu lepszego świata. Co więcej, tworzymy pozytywny wizerunek naszej firmy, co z pewnością spowoduje, że GLS Poland będzie postrzegany jako jeszcze bardziej atrakcyjne i pożądane miejsce pracy - mówi Tomasz Kroll, Region Manager GLS Poland.

Warto przy tym podkreślić, że celem akcji nie jest wyłącznie kupienie nowoczesnych protez. Poland Business Run stawia na nogi nie tylko w sensie dosłownym - podopieczni otrzymują pomoc psychologiczną i wsparcie, dzięki któremu odzyskują sprawność, wracają do pracy i stają się niezależni. Obecność firm w projekcie również nie ogranicza się do przekazywania środków. Pracownicy korporacji wraz z partnerami z fundacji zajmują się organizowaniem inicjatywy, począwszy od działań fundraisingowych, przez ustalanie trasy czy prowadzenie działań marketingowych wokół biegu, po pakowanie pakietów startowych.

Poland Business Run skutecznym narzędziem wewnętrznego employer brandingu

Relacje między pracownikami, szczególnie dla pokolenia Y i Z, są jednym z kluczowych kryteriów podczas wyboru pracodawcy. Według badania Randstad Award 2016, przyjazna atmosfera jest trzecim najczęściej wskazywanym czynnikiem decydującym o atrakcyjności firmy. O ile kwestie takie jak pensja, dodatkowe świadczenia czy szkolenia są ustalane odgórnie, o tyle nikt nie narzuci pracownikom wzajemnej sympatii. Poland Business Run jest świetną okazją do integracji zespołu. Często już nazwy drużyn pokazują, że ich członkowie dobrze się bawili, wymyślając hasło, pod którym pobiegną. W Krakowie na starcie staną np. zespoły "Wyluzowanych leniwców" czy "Przebiegłe księgówki". Rejestracja biegaczy odbywa się w maju, więc pracownicy mają kilka miesięcy na treningi, podczas których mogą lepiej poznać swoich kolegów z firmy.

Jak mówi Sebastian Dyla, specjalista ds. marketingu rekrutacyjnego z EPAM: - Od jakiegoś czasu ludzie coraz chętniej angażują się w różne inicjatywy charytatywne, co sami zauważyliśmy w naszej firmie przy okazji tegorocznej edycji Poland Business Run - do udziału w biegu zgłosiło się 130 osób, czyli, przy obecnym stanie zatrudnienia, co ósmy pracownik EPAM w Polsce. Tak duże zainteresowanie jest sygnałem, że zaangażowanie w kwestie społeczne oraz idea niesienia pomocy innym nie jest ludziom obojętna i można zakładać, że podobnych wartości poszukają oni u pracodawców. Udział w takim projekcie jak Poland Business Run z pewnością umacnia wizerunek firmy jako zaangażowanej społecznie, a zatem może stanowić istotną przewagę w procesie wyboru przyszłego pracodawcy przez kandydatów.

Ruch na świeżym powietrzu jest też idealną formą odpoczynku, zwłaszcza dla pracowników biurowych. Wspólny wysiłek fizyczny i pokonywanie własnych barier, aby pomóc innym, są czymś, co łączy ludzi. Biegacze Poland Business Run nie widzą więc w miejscu pracy wyłącznie współpracowników, z którymi kontaktują się mailowo, ale spotykają znajomych i przyjaciół, z którymi chętnie spędzają czas po pracy. O ile decyzję o zmianie pracodawcy czy obowiązków podejmuje się łatwo, o tyle zawsze trudniej rozstać się z ludźmi, których się lubi. Pracownik nie przywiązuje się do designerskiego biura czy logotypu marki, ale do swoich kolegów z pracy, przez co znacznie trudniej odchodzi się z miejsca, w którym panuje przyjacielska atmosfera.

Biegacze ambasadorami firmy

Przyjacielska atmosfera wewnątrz organizacji przekłada się na wizerunek firmy. Zadowoleni pracownicy chętniej się dzielą opiniami w mediach społecznościowych. Na Instagramie i Facebooku pod hashtahiem #polandbusinessrun można znaleźć mnóstwo zdjęć uśmiechniętych biegaczy. Pracownicy publikują wspólne zdjęcia z treningów i dzielą się swoimi sportowymi osiągnięciami. Poland Business Run ma też własne kanały komunikacji, takie jak: blog, profil na Facebooku, Instagramie czy Linkedin, w których publikowane są zdjęcia biegaczy, informacje na temat ich firm czy wywiady z pracownikami, którzy opowiadają historie przyjaźni zawartych podczas treningów do charytatywnej sztafety. Kandydat, który poszukuje informacji o pracodawcy, bez trudu trafi więc na zdjęcia uśmiechniętych pracowników ze wspólnych treningów. Dzięki Poland Business Run pracownicy stają się mimowolnie ambasadorami firmy. Biegacze z dumą noszą koszulki z logotypami firm sponsorskich, chwalą się medalami i dzielą zdjęciami.

- W tej edycji w całej Polsce startuje 160 naszych biegaczy, w 2012 roku było ich kilkunastu. Ponad setka ambasadorów Luxoft, którymi są nasi biegacze pokazuje, że z nami można łączyć ciekawą pracę z zabawą i celem dobroczynnym. Działania CSR budują pozytywną atmosferę wokół firmy, co przy zbliżonych twardych benefitach bywa decydujące dla kandydatów - opowiada Przemysław Berendt, Globalny Wiceprezes ds. Marketingu w Luxoft.

Realna pomoc

Dzięki Poland Business Run integrują się pracownicy, firmy zyskują ambasadorów i budują swój wizerunek pracodawcy z wyboru. Potwierdzają to słowa Michała Stępnia, General Managera UBS: - Poland Business Run to jedyny w swoim rodzaju charytatywny bieg biznesowy, który dla uczestników jest jednocześnie okazją do dobrej zabawy i daje im poczucie realnego pomagania potrzebującym. Udział w Poland Business Run zwiększa poczucie przynależności do organizacji naszych pracowników, którzy biegną lub pomagają w przygotowaniu wydarzenia. Co więcej, wolontariusze mają możliwość rozwijania swoich umiejętności m.in. zarządzania projektem. Miarą ich zaangażowania są z pewnością wyniki wewnętrznych ankiet, pokazują one, że 85 proc. naszych pracowników chciałaby ponownie wziąć udział w projektach CSR. Dodatkowym benefitem jest to, że pracownicy dobrze się przy tym bawią i integrują, będąc przy tym naturalnymi ambasadorami marki pracodawcy UBS.

Najbardziej jednak korzystają na tym wszystkim beneficjenci - osoby, których tryb życia po amputacjach ulega często drastycznej zmianie. Pomoc płynąca od biegaczy i fundacji Poland Business Run pozwala im stanąć na nogi i na nowo zacząć normalnie żyć. To dla nich wszyscy stają na starcie - bo czy może być coś lepszego, że robiąc coś dla siebie, realnie pomogło się osobom, które tego potrzebują?

Dowiedz się więcej na temat: Poland Business Run
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »