Polskie miasta chcą podbić targi FITUR w Madrycie

Warszawa, Kraków i Gdańsk - to miasta, które prezentują się na rozpoczętych dzisiaj w Madrycie 40. Międzynarodowych Targach Turystycznych FITUR, największej imprezie turystycznej w Europie. Do niedzieli pawilony targowe odwiedzi co najmniej 250 tysięcy gości z całego świata.

Polskie narodowe stoisko mieści się przy głównej alejce centralnego pawilonu Europa. Ponad 100-metrową powierzchnię udekorowano drewnem i zdjęciami miast, miasteczek, folkloru i przyrody. Organizatorem stoiska jest Polska Organizacja Turystyczna.  
- Są wystawcy, jak Warszawa czy Kraków, którzy konsekwentnie promują się od lat. W tym roku bardzo cieszymy się z obecności Gdańska, miasta uhonorowanego w Hiszpanii Nagrodą Księżniczki Asturii (najbardziej prestiżowa nagroda przyznawana przez Rodzinę Królewską - red.).
Drugi rok z rzędu obecny jest PLL LOT, do Madrytu przyjechały największe biura turystyczne - wylicza Agata Witosławska, dyrektor hiszpańskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej.    
FITUR potrwa pięć dni. Trzy pierwsze dni targów poświęcone będą spotkaniom biznesowym. W sobotę i niedzielę odbędą się dni otwarte i miejsce targów, odwiedzą wszyscy zainteresowani wyjazdami i turystyką.

Reklama

- Jeśli chodzi o indywidualnych odwiedzających, to naszym głównym celem i zadaniem jest możliwość przekazania im rzetelnej informacji o Polsce. Nie chodzi nam tylko o to, aby dostali broszury ale też aby mogli z nami porozmawiać - podkreśla kierująca madryckim oddziałem POT-u. Odwiedzających czekać będą dodatkowe atrakcje, na przykład warsztaty czekolady zorganizowane przez krakowskiego Wierzynka - najstarszą, polską restaurację.   

Agata Witosławska zapewnia, że Polska coraz bardziej funkcjonuje w świadomości światowego turysty.

Jej zdaniem, przez 20 lat uczestniczenia Polskiej Organizacji Turystycznej w FITURZE zmienił się profil osób zainteresowanych naszym krajem.

- Świadomość o Polsce się zwiększyła, co nas cieszy. Podchodzą do nas osoby, które były w Polsce i mówią, że bardzo im się podobało. Ale są też tacy, którzy byli i chcą wrócić - opowiada Witosławska.  

FITUR to pierwsze w 2020 roku branżowe targi turystyczne o znaczeniu światowym. Jest to też największe wydarzenie turystyczne B2C (business-to- consumer) w Hiszpanii. W 2019 pawilony targowe odwiedziło ponad 142,5 tysiąca gości branżowych (o 1,8 proc. więcej niż w 2018 roku) i prawie 111 tysięcy indywidualnych. Organizatorzy targów liczą, że ten rok będzie rekordowy.   

Ewa Wysocka 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »