Poprawa nastrojów konsumentów

Jak powiadomił Ipsos, chociaż od kilku miesięcy nastroje konsumentów poprawiają się, to wciąż pesymiści przeważają nad optymistami o 3 pkt proc.

 Jak powiadomił Ipsos, chociaż od kilku miesięcy nastroje konsumentów poprawiają się, to wciąż pesymiści przeważają nad optymistami o 3 pkt proc.

"W ostatnim miesiącu wyraźnie poprawiły się oceny klimatu gospodarczego - wzrost o 5 pkt do 90,8 pkt. Polacy lepiej oceniają zmiany gospodarcze w ostatnim roku" - napisał Ipsos w komunikacie. Konsumenci mają również większe nadzieje na poprawę sytuacji gospodarczej naszego kraju oraz patrzą z większym zaufaniem na rynek pracy. 30 proc. ankietowanych spodziewa się wzrostu bezrobocia w przyszłości, 12 proc. przewiduje jego spadek, a pozostali nie oczekują zmian.

Mimo coraz lepszych ocen sytuacji materialnej, Polacy są stosunkowo ostrożni, jeśli chodzi o zakupy dóbr trwałego użytku. Jak poinformował Ipsos, wskaźnik skłonności do zakupów jest na poziomie równowagi pomiędzy optymistami i pesymistami, tj. 100,7 pkt.

Reklama

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 8 a 14 lipca 2010 r. na próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: poprawa | ipsos
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »