Przychody PTC spadły

Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci Era, spadły w trzecim kwartale 2009 roku do 1,889 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. W III kw. 2008 roku PTC miała 2,04 mld zł przychodów.

Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci Era, spadły w trzecim kwartale 2009 roku do 1,889 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. W III kw. 2008 roku PTC miała 2,04 mld zł przychodów.

"PTC osiągnęła w trzecim kwartale br. przychody na zaplanowanym poziomie 1,889 mld zł. Ich spadek w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego oraz drugiego kwartału roku bieżącego jest wynikiem obniżki stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR oraz silnej dekoniunktury gospodarczej, a także agresywnej konkurencji cenowej przy pełnym nasyceniu rynku telefonii komórkowej" - podała spółka.

Liczba klientów na koniec trzeciego kwartału 2009 roku wzrosła r/r o 3,6 proc. do 13,482 mln i wobec 13,41 mln na koniec drugiego kwartału 2009 roku.

Reklama

W trzecim kwartale 2009 roku EBITDA wzrosła rok do roku o 0,1 proc. do 735 mln zł z 734 mln zł rok wcześniej, a marża EBITDA wzrosła do 38,9 proc. z 35,9 proc.

- Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci Era, spadły w trzecim kwartale 2009 roku do 1,889 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. W III kw. 2008 roku PTC miała 2,04 mld zł przychodów.

"PTC osiągnęła w trzecim kwartale br. przychody na zaplanowanym poziomie 1,889 mld zł. Ich spadek w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego oraz drugiego kwartału roku bieżącego jest wynikiem obniżki stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR oraz silnej dekoniunktury gospodarczej, a także agresywnej konkurencji cenowej przy pełnym nasyceniu rynku telefonii komórkowej" - podała spółka.

Liczba klientów na koniec trzeciego kwartału 2009 roku wzrosła r/r o 3,6 proc. do 13,482 mln wobec 13,41 mln na koniec drugiego kwartału 2009 roku. Liczba klientów post-paid w trzecim kwartale 2009 roku wzrosła o 8,8 proc. r/r do 6,577 mln, a klientów pre-paid spadła o 0,9 proc. do 6,9 mln.

Ilość przyłączeń netto klientów kontraktowych w trzecim kwartale wyniosła 99 tys.

W trzecim kwartale 2009 roku EBITDA wzrosła rok do roku o 0,1 proc. do 735 mln zł z 734 mln zł rok wcześniej, a marża EBITDA wzrosła do 38,9 proc. z 35,9 proc.

"Pomimo niekorzystnych uwarunkowań rynkowych PTC zwiększyła wskaźnik EBITDA oraz marżę EBITDA w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego. Było to możliwe dzięki programowi redukcji kosztów wdrożonemu przez Zarząd Spółki oraz stale powiększającej się bazie klientów. W trzecim kwartale EBITDA wyniosła 735 milionów zł, a marża EBITDA osiągnęła poziom 38,9 proc." - podała PTC.

PTC w trzecim kwartale 2009 roku pozyskała 89 tys. klientów usługi bezprzewodowego dostępu do Internetu blueconnect, a ich łączna liczba wyniosła blisko 900 tys. Do ponad 400 tys. wzrosła również liczba klientów korzystających z usług telefonii stacjonarnej oferowanych przez PTC.

PTC podała, że kontynuuje stabilną politykę rozwoju zakładającą, m.in., optymalizację ponoszonych kosztów przy jednoczesnym wprowadzaniu innowacyjnych technologii oraz usług i ofert, a także zapewnianie klientom najwyższego możliwego poziomu obsługi.

PTC we wrześniu uruchomiła komercyjnie technologię HSPA+ umożliwiającą transmisję danych z prędkością do 21Mbps i zapowiada, że nadal będzie poszerzała dostęp do szerokopasmowego mobilnego Internetu w technologii HSDPA 7,2 oraz 10,5 i 14,4 Mbps. Obecnie technologia HSDPA oferowana przez PTC dostępna jest już w ponad 640 miejscowościach i obejmuje swym zasięgiem blisko 60 proc. populacji kraju.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: przychód | marża | T-Mobile | PTC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »