Rośnie rynek produktów ekologicznych w UE

Coraz więcej unijnych obywateli docenia żywność ekologiczną, co wyraża się w rosnących zakupach takich produktów. W 2014 r. rynek sprzedaży produktów ekologicznych w UE wzrósł o 7,4 proc. i osiągnął około 23,9 mld euro. W Polsce oszacowano go na 700 mln zł.

Przyrost dotyczył największych rynków: niemieckiego do 7,91 mld euro; francuskiego do 4,83 mld euro; brytyjskiego - do 2,31 mld euro oraz włoskiego do 2,14 mld euro - informuje Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa.

W ocenie ekspertów zajmujących się handlem eko-żywnością, w 2017 r. wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce może przekroczyć 1 mld zł.

W Europie w 2014 roku obszar przeznaczony pod uprawy ekologiczne obejmował 11,6 mln ha (przyrost o 6 proc.), co stanowiło 2,4 proc. gruntów rolnych, natomiast w UE uprawy ekologiczne zajmowały 10,3 mln ha, tj. 5,7 proc. gruntów rolnych. Na Europę przypadało 27,6 proc. globalnych ekologicznych gruntów rolnych. Największą powierzchnię eko-upraw mają Stany Zjednoczone Ameryki Północnej.

Reklama

Największy obszar pod uprawy ekologiczne (w 2014 r.) był w Hiszpanii - 1,7 mln ha - 15 proc. gruntów rolnych, we Włoszech (1,3 mln ha - 12 proc. gruntów rolnych), Francji (1,1 mln ha - 10 proc. gruntów rolnych), Niemczech (1 mln ha - 9 proc. gruntów rolnych), w Polsce (658 mln ha - 6 proc. gruntów rolnych).

W Europie stale rośnie areał upraw ekologicznych, w 2014 roku wzrósł o 260 tys. ha, tj. o 2 proc. Największe przyrosty miały miejsce w: Rosji - o ponad 100 tys. ha, tj. o 70 proc., Hiszpanii (o 100 tys. ha), Włoszech (o 70 tys. ha). Powierzchnie upraw ekologicznych znacząco też zwiększyła Bułgaria (o 32 proc.) oraz Chorwacja (o 23 proc.).

Sprawdź: PROGRAM PIT 2015

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | ekologia | żywność ekologiczna | ekologiczne warzywa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »