Rośnie sprzedaż usług transportowych

Sprzedaż usług transportowych w ciągu trzech kwartałów br. wzrosła o 9,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2006 r. - wynika z analizy Głównego Urzędu Statystycznego (GUS). W tym czasie przewieziono ogółem 265,5 mln ton ładunków, o 4,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Sprzedaż usług transportowych w ciągu  trzech kwartałów br. wzrosła o 9,6 proc. w porównaniu z tym samym  okresem 2006 r. - wynika z analizy Głównego Urzędu Statystycznego  (GUS). W tym czasie przewieziono ogółem 265,5 mln ton ładunków, o  4,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Duży wzrost sprzedaży usług GUS odnotował w transporcie samochodowym (o 16,5 proc.) oraz działalności związanej z turystyką (o 23,8 proc.).

W transporcie kolejowym odnotowano spadek sprzedaży usług, który wyniósł 0,3 proc. Niemniej od stycznia do września br. koleją przewieziono 115,7 mln ton ładunków, czyli o 1,1 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrost przewozów nie objął węgla kamiennego, brunatnego, brykietów i koksu.

W tym czasie firmy transportowe przewiozły samochodami 97,8 mln ton ładunków, czyli o 14,1 proc. więcej niż przed rokiem.

Reklama

Z kolei rurociągami przetłoczono 40 mln ton ropy i produktów naftowych, czyli o 5,5 proc. mniej niż przed rokiem.

Przewozy ładunków żeglugą śródlądową, w porównaniu z trzema kwartałami ub.r., wzrosły o 6,8 proc. do 4,2 mln ton.

Żeglugą morską przewieziono 7,7 mln ton ładunków. Oznacza to 7,6- proc. wzrost wobec trzech kwartałów ub.r.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. o 0,4 proc. spadły przeładunki w portach morskich - do 45 mln ton. Szczególnie dotyczy to przeładunku węgla i koksu.

Spadek przeładunków odnotowano w Gdańsku (o 8,5 proc.) i w Szczecinie (o 6,9 proc.). Natomiast wzrost przeładunków odnotował port w Gdyni (o 23,3 proc.).

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: GUS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »