Rozporządzenie w sprawie wydatków budżetu państwa

Rada Ministrów wydała rozporządzenie w sprawie wydatków budżetu państwa, które w 2002 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.

Rada Ministrów wydała rozporządzenie w sprawie wydatków budżetu państwa, które w 2002 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.

Łączna kwota wydatków, które nie wygasają w 2002 roku z upływem roku budżetowego, wynosi ok. 838.894 tys. zł. Środki te zgodnie z ustawą o finansach publicznych do 31 grudnia 2002 roku odprowadzone zostaną na wyodrębnione subkonto centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa.

Ustawa z 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych przewiduje, że niezrealizowane kwoty wydatków budżetu państwa wygasają z upływem roku budżetowego. Przepisu tego nie stosuje się do wydatków:

1) których planowanym źródłem finansowania są przychody z kredytów zagranicznych;

Reklama

2) przeznaczonych na współfinansowanie programów realizowanych z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących ze źródeł zagranicznych;

3) ujętych w wykazie ustalonym przez Radę Ministrów.

Zgodnie z postanowieniami ustawy o finansach publicznych Rada Ministrów, ustanawiając wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego, powinna uwzględnić:

- terminy zakończenia procedur wynikających z ustawy z 10 czerwca 1994 roku o zamówieniach publicznych,

- zrealizowany, ale nie zafakturowany zakres zadań rzeczowych danej inwestycji,

- stopień zaawansowania realizacji inwestycji i programów wieloletnich.

Łącznie z wykazem wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego, Rada Ministrów ustala:

1) plan finansowy wydatków ujętych w wykazie,

2) plan finansowy wydatków nie wygasających "z mocy ustawy",

3) ostateczne terminy poniesienia wydatków.

Wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego Rada Ministrów może ustalić do 15 grudnia, po uzyskaniu opinii komisji sejmowej właściwej do spraw budżetu. Ustalając wykaz wydatków kierowano się przede wszystkim następującymi przesłankami:

- charakter wydatków - w wykazie ujęte są głównie szeroko rozumiane wydatki inwestycyjne,

- termin zakończenia procedur przetargowych - w wykazie ujmowano wydatki, dla których procedury przetargowe zostały zakończone; nie ujmowano tych wydatków, dla których procedury przetargowe są w toku, bądź tych, dla których rozpoczęcie procedur przewidywane było w 2003 roku,

- termin dokonania podziału rezerw celowych, szczególnie w przypadku podziału rezerw celowych, których środki kierowane są do jednostek samorządu terytorialnego - w wykazie ujęto dotacje (zarówno do zadań bieżących, jak i inwestycyjnych) dla jednostek samorządu terytorialnego,

- terminy zakończenia inwestycji wieloletnich.

Regulacja nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz nie będzie mieć wpływu na rynek pracy, konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki oraz sytuację i rozwój regionów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Rada Ministrów | budżet | sprawy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »