Rynek piwa spadnie; konsumenci szukają nowych smaków

Prezes Grupy Żywiec Guillaume Duverdier ocenia, że w tym roku rynek piwa spadnie pod względem wartości. Konsumenci będą zaś szukać nowych smaków piw.

- Oczekujemy, że w 2015 roku rynek pozostanie względnie stabilny wolumenowo, ale jednocześnie lekko spadnie jego wartość - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Guillaume Duverdier.

Dodaje, że po wzroście w ostatnich latach i średnim poziomie konsumpcji piwa na osobę na poziomie 96 litrów, dalszy wzrost ilościowy rynku jest ograniczony.

- Konsumenci będą nadal szukać atrakcyjnych ofert, ale także nowych smaków, więc spodziewamy się dalszego wzrostu segmentu piw specjalnych, beer miksów i piw niepasteryzowanych - mówi też prezes Grupy Żywiec.

Reklama

Również prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat uważa, że na rynku piwa w Polsce będzie kontynuowany spadek zainteresowania piwami mocnymi, wzrost zainteresowania piwami smakowymi, regionalnymi i rzemieślniczymi, a coraz większe będzie zainteresowanie piwami niskoalkoholowymi.

Grupa Żywiec przyznaje, że rok 2014 był dla niej trudny, a rosnąca konkurencja cenowa połączona ze wzrostem handlu nowoczesnego, a zwłaszcza dyskontów doprowadziły w 2014 roku do spadku cen na rynku piwa.

Wolumen sprzedaży piw grupy spadł w 2014 roku do 10,7 mln hektolitrów, w porównaniu z 11,1 mln hektolitrów w roku 2013.

Branża piwowarska zanotowała w 2014 roku spadek sprzedaży wartościowo na poziomie 0,6 proc., natomiast ilościowo zanotowała niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

Spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła zaś o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Podobnie jak w 2013 roku główne przyczyny tej sytuacji w branży w 2014 roku, to głównie dość niski poziom optymizmu konsumenckiego i wynikająca z niego ostrożność zakupowa oraz ustabilizowany poziom konsumpcji w okolicach 96 litrów piwa na statystycznego Polaka.

Dobrym sygnałem jest rosnący popyt na droższe piwa (piwne specjalności, piwa smakowe, rzemieślnicze, etc.), których wyższe ceny częściowo skompensowały spadek wartości sprzedaży kategorii. Rok 2014 to również kontynuacja presji cenowej.

Kliknij i pobierz darmowy program PIT 2014

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Do najważniejszych produktów Grupy Żywiec należą piwa: Żywiec, Heineken, Desperados, Warka, Tatra, Specjal, Strong, Leżajsk oraz Królewskie.

Grupa jest również producentem polskich piw specjalnych Kaper i Żywiec Porter dystrybutorem zagranicznych Paulaner i Murphy's. Główną marką Grupy jest Żywiec, a piwo to warzone jest w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu.

Grupa kapitałowa posiada pięć zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w: Żywcu, Elblągu, Warce, Leżajsku i Cieszynie.

Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl

Więcej informacji w miesięczniku "Rynek Spożywczy"

Dowiedz się więcej na temat: browary | nowe smaki | piwo | Szukają
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »