"Rzeczpospolita": Polska to wciąż słaba marka

- Nasz kraj w rankingu najcenniejszych państw-marek zajmuje dopiero 79. miejsce, informuje "Rzeczpospolita".

 - Nasz kraj w rankingu najcenniejszych państw-marek zajmuje dopiero 79. miejsce, informuje "Rzeczpospolita".

Z dorocznego raportu Country Brand Index wynika, że ponownie najcenniejszą marką-krajem na świecie jest Kanada. Miejsca na podium zajmują jeszcze Szwajcaria oraz Nowa Zelandia. Zwraca uwagę spadająca reprezentacja państw europejskich w zestawieniu - w czołowej dziesiątce jest ich pięć. Najbardziej zaskakujący jest spadek notowań Wielkiej Brytanii - o cztery pozycje, na 13 miejsce.

Analizowano 113 państw pod względem sześciu kryteriów, m.in. poziomu życia, klimatu biznesowego czy turystyki. Polska wypada słabo. W rankingu zajmuje dopiero 79 miejsce, jedynie o trzy oczka wyżej niż w ubiegłorocznej edycji. Nawet w oddzielnym zestawieniu dla państw europejskich jest dopiero na 29. miejscu. Niżej sklasyfikowano jedynie Rosję, Serbię, Ukrainę oraz Rumunię.

Reklama

Autorzy raportu twierdzą, że Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie powinno być dla obydwu państw szansą podniesienia ich notowań, przynajmniej na płaszczyźnie turystycznej oraz kulturalnej.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »