SEM - skuteczna reklama twojego biznesu

Jeszcze kilka lat temu na poważną kampanię reklamową w mediach mogły sobie pozwolić naprawdę duże koncerny z milionowymi budżetami. Przeciętny pan Kowalski, prowadzący mały lub średni biznes, musiał się zadowolić drobną reklamą w lokalnej prasie i ulotkami.

W dodatku zwrot z takiej inwestycji był praktycznie niemierzalny. Na szczęście czasy, gdy reklama w mediach była domeną dużych graczy minęły bezpowrotnie. Stało się tak za sprawą powstania systemu reklamy kontekstowej wykorzystującego wyszukiwarki, zwanego SEM (z ang. Search Engine Marketing). Czym więc jest ta mityczna reklama w wyszukiwarkach, dla kogo jest przeznaczona i jak wypada na tle innych mediów?

Czym jest SEM?

Na SEM składają się zarówno płatne kampanie linków sponsorowanych - PPC (Pay Per Click), jak i pozycjonowanie i optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarki - SEO (Search Engine Optimization). Celem tych działań jest zdobycie optymalnej pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania - płatnych i organicznych.

Źródło: opracowanie własne INTERIA.PL

Takie rozwiązanie pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym tylko do osób realnie zainteresowanych konkretnymi produktami lub usługami oraz aktywnie szukających informacji w internecie. Na tym jednak zalety SEM się nie kończą.

System ten daje możliwość płacenia jedynie za konkretne efekty w postaci kliku w reklamę, w tzw. modelu PPC. Dzięki temu reklamodawca ma pewność, że jego pieniądze są dobrze zainwestowane, a każda wydana złotówka przynosi konkretny efekt.

Kolejną wielką zaletą SEM jest mierzalność. Tutaj, w przeciwieństwie do większości innych kanałów reklamowych, mamy możliwość dokładnego zmierzenia rentowności naszej reklamy. Pozwala na to przejrzysty układ kosztów poniesionych na reklamę i konkretnych przychodów, jakie ona generuje.

Stwierdzenie, że SEM ogranicza się do działań w obrębie wyszukiwarek jest jednak nieprawdziwe. Poza wyszukiwarką, SEM daje też możliwość umieszczania reklam tekstowych, graficznych, video i flash na stronach należących do tzw. sieci reklamy kontekstowej. Dzięki temu reklama ma szansę dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców.

Dla kogo przeznaczony jest SEM?

Dzięki ogromnej elastyczności, SEM może być wykorzystany przez dosłownie każdego, kto chce reklamować swój biznes. Możliwość ograniczenia działań do konkretnego regionu i posiadanie niskiego budżetu umożliwia reklamę małym, lokalnym firmom. Z kolei duży zasięg i bardzo dobry efekt synergii z innymi mediami sprawia, że SEM może być znakomitym uzupełnieniem szeroko zakrojonej kampanii cross-mediowej. Jedynym warunkiem jest posiadanie strony internetowej, do której reklama będzie przenosić użytkowników.

SEM na tle innych mediów

Według raportu IAB, internet jest najdynamiczniej rozwijającym się medium w Polsce - pod względem wydatków na reklamę. W 2009 roku odnotowano aż jedenastoprocentowy przyrost w stosunku do roku 2008. Wydatki te wyniosły 1 373 mln złotych, co uplasowało internet na drugiej pozycji, po telewizji. Jeżeli chodzi o podział wydatków w obrębie samego internetu, to przedstawia się on następująco:

Źródło: opracowanie własne na podstawie raportu strategicznego IAB Polska Internet 2009

Na SEM przypada 26 proc. wydatków reklamowych. Jest to drugi co do wielkości i jednocześnie najbardziej dynamicznie rozwijający się internetowy kanał reklamowy. Przyrost wydatków na SEM w stosunku do roku 2008 wyniósł 3 proc.

Jednym słowem - jeśli przyszłość mediów należy do internetu, a gałęzią reklamy online, która rozwija się najszybciej jest SEM - można z całą pewnością powiedzieć, że warto postawić na marketing w wyszukiwarkach.

Semahead czyli SEM z INTERIA.PL

Wychodząc naprzeciw rynkowym oczekiwaniom, INTERIA.PL - wykorzystując kilkuletnie doświadczenie i świetne wyniki zespołu specjalistów z obszaru SEM - ruszyła z własną agencją Semahead, specjalizującą się w marketingu w wyszukiwarkach. W ofercie agencji znajdą się przede wszystkim kompleksowe rozwiązania z zakresu pozycjonowania i optymalizacji, linków sponsorowanych, konsultacje eksperckie oraz oferty specjalne.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i pozycji INTERIA.PL - wchodzącej w skład Bauer Media Group - stworzona pod jej skrzydłami agencja Semahead zapewnia najwyższą jakość usług oraz innowacyjność proponowanych rozwiązań. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż zdobywanie ruchu z wyszukiwarek odbywa się za pomocą autorskich narzędzi i rozwiązań, które nie naruszają etyki i standardów Google.

Zespół Semahead tworzą wysokiej klasy specjaliści w branży SEM. Cechuje ich przede wszystkim profesjonalizm i skuteczność działań, o czym świadczą dziesiątki milionów użytkowników pozyskanych z projektów SEO oraz certyfikat Google Qualified Company.

W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji na temat agencji i jej oferty zapraszamy na: http://www.semahead.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Biznes | reklama | SEM | reklamy | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »