Societe Generale żąda od Kerviela 4,9 mld euro

Bank Societe Generale zażądał w środę przed sądem w Paryżu, aby ten nakazał byłemu pracownikowi SG, maklerowi Jerome'owi Kervielowi zwrócić bankowi 4,9 mld euro w ramach wyrównania strat poniesionych z jego powodu przez SG na początku 2008 roku.

Bank Societe Generale zażądał w środę przed sądem w Paryżu, aby ten nakazał byłemu pracownikowi SG, maklerowi Jerome'owi Kervielowi zwrócić bankowi 4,9 mld euro w ramach wyrównania strat poniesionych z jego powodu przez SG na początku 2008 roku.

Na Kervielu ciążą zarzuty "fałszerstwa, nadużycia zaufania i niedozwolonego wprowadzenia danych informatycznych". Maklerowi grozi pięć lat więzienia, 375 tys. euro grzywny i pokrycie strat poniesionych przez bank.

Bankiem Societe Generale wstrząsnęła w 2008 roku afera związana z Kervielem, który przez rok kupił, operując nielegalnie funduszami banku, aktywa za ok. 50 mld euro, zanim kontrola wewnętrzna wykryła "oszustwo stulecia". Kerviel naraził bank na straty w wysokości ok. 4,9 mld euro.

Tymczasem specjalna wewnętrzna komisja w banku uznała, że zwierzchnicy maklera nie dopełnili swoich obowiązków dotyczących kontroli prowadzonych przezeń operacji. Według jej raportu kontrola wewnętrzna banku nie zareagowała na 74 ostrzeżenia wysłane po niedozwolonych operacjach maklera.

Reklama

Na początku czerwca Kerviel oskarżył swoich przełożonych z banku, że kazali mu podejmować coraz poważniejsze transakcje spekulacyjne, które przynosiły korzyści finansowe. Były makler już w 2008 roku mówił, że jego bankowi zwierzchnicy zdawali sobie sprawę z tego, co robił i tolerowali zawieranie ryzykownych transakcji, dopóki przynosiły one pieniądze.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Societe Generale | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »