Społeczna misja kapitału

Drugi dzień Trzynastego Ekonomicznego Forum rozpoczęła dyskusja na temat społecznej misji kapitału prowadzona przez Jerzego Buzka. Wzięli w niej udział Hanna Gronkiewicz-Walz, Wiceprezes Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, Enrico Pavoni, Prezes Zarządu Fiat Auto Poland S.A. oraz Dragos Pavicevic, Dyrektor Generelny McDonalds Polska i Kraje Bałtyckie.

Drugi dzień Trzynastego Ekonomicznego Forum rozpoczęła dyskusja na temat społecznej misji kapitału prowadzona przez Jerzego Buzka. Wzięli w niej udział Hanna Gronkiewicz-Walz, Wiceprezes Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, Enrico Pavoni, Prezes Zarządu Fiat Auto Poland S.A. oraz Dragos Pavicevic, Dyrektor Generelny McDonalds Polska i Kraje Bałtyckie.

Dyskusję poparto przykładem badań studentów ekonomii stanu Colorado. Wyniki analiz były zaskakujące. Okazało się, że studenci rozpoczynający naukę jako cel swojej pracy identyfikowali relacje produkt - odbiorca, natomiast po skończonych studiach celowali w maksymalizację zysku akcjonariuszy.

Wnioski z tych badań są następujące: kształcenie uniwersyteckie poddaje studentów obróbce. Zysk dla klienta, będący ich celem zmienił się w zysk tylko dla akcjonariuszy.

Dyskusję rozpoczęła Hanna Gronkiewicz-Waltz ostrzegając, że społeczna misja kapitału jest zagrożona. Relacje biznes-polityka są nieprzejrzyste, przedsiębiorcy zamiast dbać o klienta zajmują się polityką.

Reklama

Enrico Pavoni poinformował słuchaczy, że zysk w Fiat Auto Poland S.A nie jest oddawany w postaci dywidend akcjonariuszom, ale zostaje w spółce. Dla niego głównym celem jest dowartościowanie załogi i usatysfakcjonowanie klienta. Firma od 7 lat funduje stypendia dla studentów, zastanawia się jeszcze tylko jak usprawnić inwestycję w ochronę środowiska oraz słuzbę zdrowia dla pracowników i ich rodzin.

McDonalds jest symbolem międzynarodowej firmy. W 118 krajach ma swoje siedziby, które działają odrębnie według zasad danego kraju. Dyrektor Generelny zapewnia, że zarówno "klienci codzienni" jak i "klienci wewnętrzni", czyli pracownicy, są równie ważni. Dbają o satysfakcję pracujących tam studentów, a także lokalnej społeczności, obejmując patronat nad regionalnymi domami dziecka.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »