Spółka z grupy Agora kupiła udziały w Piano Group

AMS, spółka z grupy Agora, zawarła umowę kupna 60 proc. udziałów spółki Piano Group, działającej na rynku digital out-of- home (DOOH), operatora platformy MoveTV - podała Agora w komunikacie. AMS zapłaciła zaliczkę w wysokości 6,5 mln zł.

Ostateczna cena nabycia udziałów uzależniona jest od wyniku EBITDA za rok 2019 i uzgodnionego mnożnika oraz zostanie pomniejszona o dług netto. Ustalenie ostatecznej ceny nastąpi w oparciu o sprawozdania finansowe Piano Group za 2019 rok. Nabycie udziałów zostanie sfinansowane ze środków własnych AMS.

Jak podano w komunikacie, obroty Piano Group w żadnym z dwóch ostatnich lat obrotowych nie przekroczyły 10 mln euro.

Ponadto AMS, sprzedający oraz Piano Group zawarły umowę wspólników regulującą wzajemne prawa i obowiązki, w szczególności zasady dotyczące dalszego prowadzenia działalności i zarządzania spółką. AMS jest m.in. uprawniona do powoływania większości członków zarządu i rady nadzorczej Piano Group, a na sprzedających został nałożony zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej.

Reklama

AMS została również przyznana opcja kupna (opcja call) wszystkich pozostałych udziałów w Piano Group, która może zostać wykonana po zatwierdzeniu sprawozdań finansowych Piano Group za rok obrotowy 2021 (opcja call 1) lub odpowiednio po zatwierdzeniu sprawozdań finansowych Piano Group za rok 2022 (opcja call 2), ale nie później niż odpowiednio do końca 2022 r. lub do końca 2023 r.

AMS została również zobowiązana z tytułu opcji sprzedaży przyznanej sprzedającym do nabycia odpowiednio: 50 proc. pozostałych udziałów w Piano Group po zatwierdzeniu sprawozdań finansowych za 2021 r. (opcja put 1); wszystkich pozostałych udziałów po zatwierdzeniu sprawozdań za 2022 r. (opcja put 2).

Spółka Piano Group jest 100 proc. akcjonariuszem spółki Benefit Multimedia, która prowadzi działalność w zakresie świadczenia usług na rynku DOOH (digital out of home) w zakresie reklamy wewnętrznej emisji treści i sprzedaży treści reklamowych, instalacji ekranów oraz wykorzystania infrastruktury wideo/TV do emisji treści wideo. Benefit Multimedia współpracuje z ponad 190 klubami fitness w Polsce w 30 miastach w Polsce, w których zainstalowana jest infrastruktura spółki. Platforma MoveTV, należąca do spółki, obejmuje obecnie 914 ekranów. Jak podano, średnia liczba kontaktów z reklamą dzięki MoveTV to 2 mln miesięcznie.

- Nabycie udziałów stanowi długoterminową inwestycję grupy kapitałowej Agory i jest zgodne ze strategią ogłoszoną przez Agorę w czerwcu 2018 r. Transakcja pozwoli na wzmocnienie pozycji grupy kapitałowej spółki na rynku DOOH - podała Agora.

Spółka poinformowała w komunikacie prasowym, że zgodnie z danymi IGRZ, rynek DOOH w 2018 r. wzrósł o 25 proc. do 56,3 mln zł i stanowi ponad 10 proc. całego obszaru reklamy zewnętrznej w Polsce. Według globalnych prognoz rynek wewnętrznego DOOH do roku 2023 wzrośnie o 69 proc.

"AMS obserwuje globalne trendy na rynku digital out-of-home i zgodnie ze swoją strategią stawia na rozwój reklamowych usług premium. Włączenie do naszego portfolio platformy MoveTV, mającej silną pozycję w segmencie reklamy w klubach fitness, pozwoli nam rozszerzyć ofertę indoorowego DOOH. Klienci AMS zyskają dostęp do nowego rodzaju nośników w nowych lokalizacjach, ale przede wszystkim możliwość dotarcia z treściami premium do grupy celowej niezwykle interesującej z punktu widzenia reklamodawcy" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes AMS Marek Kuzaka.

Obecnie w portfolio cyfrowym AMS jest reklama na ekranach bankomatów, w środkach transportu publicznego i galeriach handlowych, a także nośniki Digital Citylight, Digital Cityscreen i Dynamic backlight.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »