Sprzedamy się za 366 milionów

Ministerstwo Gospodarki przeznaczyło prawie 366 mln zł na promocję polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych. Środki będą pochodziły z programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-13.

Ministerstwo Gospodarki przeznaczyło prawie 366 mln zł na promocję polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych. Środki będą pochodziły z programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-13.

Resort liczy, że obraz polskiej gospodarki za granicą zmieni się w wyniku promocji, zaplanowanej do 2015 r.

"Naszym marzeniem jest to, by siła polskiego eksportu była znacznie większa. Dziś jest tak, że trudno znaleźć polską specjalność. Nie ma marki, która wprost kojarzy się z Polską w większej liczbie krajów" - mówił dziennikarzom w środę wiceminister gospodarki Rafał Baniak podczas inauguracji projektu promocji polskiej gospodarki.

W jego ocenie, nasza gospodarka jest "zamknięta", mimo istniejącej współpracy z zagranicą. "Pokazał to czas spowolnienia, kiedy stosunkowo mało odczuliśmy zmniejszenie globalnej wymiany handlowej" - powiedział dziennikarzom Baniak. "Polski eksport, osłabiony podobnie jak eksport krajów naszego regionu, nie zmniejszył w znacznym stopniu naszego wyniku gospodarczego" - zaznaczył.

Reklama

Z pomocą pieniędzy z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka poprawie ulec ma wizerunek polskiej gospodarki wśród naszych partnerów zagranicznych, lepszy ma być dostęp do informacji o Polsce. Jednocześnie łatwiej będzie uzyskać wiedzę o warunkach prowadzenia działalności gospodarczej poza naszymi granicami, z czego mogą skorzystać polscy eksporterzy. W wyniku podjętych działań ma nastąpić wzrost inwestycji polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych i rozwój priorytetowych branż w Polsce.

Z programu promocji wspierany będzie udział Polski w targach zagranicznych i misjach handlowych. Przygotowywane są trzyletnie branżowe programy promocji i oraz ogólne programy promocji naszej gospodarki. Programy branżowe określą rodzaje i terminy działań promujących jedną branżę lub producentów towarów jednego rodzaju oraz rynki, na których będą prowadzone działania promujące.

W ramach ogólnych programów promocji Polski finansowane będą jednorazowe imprezy promujące Polskę i polską gospodarkę w kraju i za granicą. Zrealizowana zostanie kampania informacyjno-promocyjna w mediach zagranicznych, mająca na celu przedstawienie Polski jako kraju nowoczesnego, otwartego na nowe inwestycje i kontakty, kraju posiadającego własne specjalności eksportowe.

Przygotowanie działań promocyjnych poprzedzone będzie badaniami wizerunkowymi w krajach, które będą priorytetowymi rynkami docelowymi dla polskich produktów. Wyniki tych badań pozwolą dopasować i odpowiednio zaplanować kampanie informacyjno-promocyjne o Polsce na arenie międzynarodowej.

Powstanie portal internetowy, który zintegruje rozproszone obecnie zasoby informacyjne o polskiej gospodarce i jej rynkach zagranicznych. Ma to ułatwić nawiązywanie kontaktów biznesowych między polskimi i zagranicznymi firmami - zakłada resort gospodarki.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: gospodarka | Ministerstwo Gospodarki | resort
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »