Stawiają na innowacje

Nakłady na działalność innowacyjną w przemyśle wyniosły w 2006 roku 16,6 mld zł i były wyższe o 12,9 proc. w stosunku do roku 2005 i o 6,4 proc. w stosunku do roku 2004 - wynika z przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) badania działalności innowacyjnej.

Nakłady na działalność innowacyjną w  przemyśle wyniosły w 2006 roku 16,6 mld zł i były wyższe o 12,9  proc. w stosunku do roku 2005 i o 6,4 proc. w stosunku do roku  2004 - wynika z przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny  (GUS) badania działalności innowacyjnej.

GUS podał, że szybszy wzrost nakładów na działalność innowacyjną odnotowano w sektorze usług. W 2006 roku wyniosły one 7,2 mld zł i były o 18 proc. wyższe niż w roku 2003.

Według GUS, 42,5 proc. przedsiębiorstw w latach 2004-2006 wprowadziło innowacje produktowe lub procesowe w przemyśle, wobec 41,5 proc. w latach 2003-2005. W sektorze usług wskaźnik ten wyniósł 37,7 proc., wobec 37,4 proc. w latach 2001-2003.

W latach 2004-2006 GUS zanotował bardziej dynamiczny wzrost innowacji organizacyjnych i marketingowych. W przemyśle takie innowacje wprowadziło 44,8 proc. przedsiębiorstw, wobec 40 proc. w latach 2002-2004, a w sektorze usług 49,9 proc., wobec 42,9 proc. w latach 2001-2003.

Reklama

Największe udziały w nakładach na działalność innowacyjną w przemyśle w 2006 r. odnotowano w działach: produkcja artykułów spożywczych i napojów - 15,7 proc. (13,6 proc. w 2005 r.), produkcja koksu, produktów rafinacji ropy naftowej i paliw jądrowych - 10,8 proc. (11,4 proc. w 2005 r.), produkcja metali - 8,7 proc. (3,6 proc. w 2005 r.), produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep - 8,6 proc. (9,4 proc. w 2005 r.).

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: GUS | innowacje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »