Ta fuzja nie wystrzeli

IBM chciał wydać na przejęcie konkurenta z branży - Sun Microsystems - 7 mld USD. Nie dojdzie do tego, przynajmniej na razie. Władze Sun są podzielone. Grupa skupiona wokół współzałożyciela i byłego prezesa Scotta McNealy'ego jest przeciwna.

Zarząd tej firmy odrzucił formalną ofertę IBM sprzedaży akcji swojej spółki po 9,40 USD za walor i anulował zgodę na rozmowy o przejęciu. Ceny papierów tego przedsiębiorstwa na giełdzie Nasdaq natychmiast runęły o 24 procent do 6,49 USD. Walory IBM taniały wczoraj na NYSE o ponad 1 procent.

Dysproporcja w spadkach bierze się z o wiele gorszej pozycji przetargowej Sun.

Jeśli transakcja nie powiedzie się IBM to będzie zaledwie jedna z niewielu nieudanych akwizycji w ostatnich latach, w dodatku niestrategiczna. Zbudowano w tym czasie za 160 mld USD mocną pozycję w obszarze software'owym i usługowym, pozbywając się produkcji laptopów i drukarek. Co prawda pozyskanie Della dałoby IBM 40-proc. światowego rynku serwerów, ale i bez tego da się na razie przeżyć. Tymczasem telekomunikacyjny rynek spółki Sun słabnie. Firma od 2006 r. zwolniła już 13 tys. ludzi.

Reklama

Sun Microsystems Firma informatyczna, jeden z najważniejszych producentów sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego i rozwiązań sieciowych. Siedziba główna znajduje się w Santa Clara w Kalifornii. Nazwa SUN pochodzi od projektu systemu opracowanego przez Andy'ego Bechtolsheima dla Stanford University Network (Stanford University Network używa akronimu SUNet). Założona w 1982 roku przez Vinoda Khoslę, Scotta McNealy'ego, Billego Joya i Andy'ego Bechtolsheima. W kwietniu 2006 r. stanowisko prezesa opuścił urzędujący od założenia firmy prezes Scott McNealy, ustępując na rzecz Jonathana Schwartza. McNealy pozostaje przewodniczącym rady nadzorczej.

Krzysztof Mrówka, INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dolar | wystrzelił | IBM | fuzja | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »