Technologiczna wojna na rynku kurierskim

Na rynku pocztowym technologiczna wojna. Poszczególni operatorzy korzystają z nowinek technicznych, żeby przyśpieszyć pracę i zmniejszyć koszty działalności.

Na rynku pocztowym technologiczna wojna. Poszczególni operatorzy korzystają z nowinek technicznych, żeby przyśpieszyć pracę i zmniejszyć koszty działalności.

Tuż przed świętami Poczta Polska wyposażyła ponad 3,5 tysiąca listonoszy w specjalne tablety. Zdaniem Łukasza Kuleszy z biura usług finansowych, to ułatwia pracę. Na urządzenie wgrywa się wszystkie dane przesyłek z danego dnia. Pracownik może awizować list lub paczkę, jeżeli adresata nie ma w domu. Jeżeli listonoszowi uda się doręczyć przesyłkę, adresat potwierdza to specjalnym elektronicznym podpisem. Dzięki elektronicznej nowince dostarczający od razu wie, że jego towar został odebrany.

Z podobnych rozwiązań korzystają też inne firmy, między innymi konkurent Poczty, amerykański gigant, FedEx. Dyrektor logistyki, Łukasz Wróbel, wyjaśnia, że centrala wie, gdzie znajduje się pracownik firmy, ponieważ ma on przy sobie nadajnik GPS. Dzięki temu można sprawdzić, czy kurier rzeczywiście dostarcza przesyłki.

Reklama

Czwarty kwartał to najważniejszy czas dla kurierów i pocztowców. To właśnie przed świętami Bożego Narodzenia Polacy zamawiają i przesyłają najwięcej towarów.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Poczta Polska | przesyłka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »