Tele2 idzie na wojnę z TP SA
Tele2 che 83 mln zł od Telekomunikacji Polskie za to, że nie wdrożyła na czas usługi hurtowej sprzedaży abonamentu. To są "działania propagandowe", a wysokość kary "budzi zdumienie" - odpowiada TP SA.
TP SA ma coraz więcej problemów z powodu usługi WLR, polegającej na sprzedaży hurtowej abonamentu. Powinna być ona dostępna już od 1 września. Ale nie jest i jeszcze przez jakiś czas nie będzie, bo operator twierdz, że na wdrożenie potrzebuje więcej czasu.
Zachowanie Telekomunikacji rozzłościło Urząd Komunikacji Elektronicznej, który zagroził jej srogimi karami, które mogą iść w setki milionów złotych, jeśli nie dotrzyma terminu.
Jak się okazuje skutki finansowe mogą być jeszcze większe, bo o pieniądze upomina się konkurent. Dyrektor generalny Piotr Nestorowicz Tele2 Polska, powiedział w środę dziennikarzom, że w przyszłym tygodniu operator ten może wezwać Telekomunikację Polską do zapłacenia kary umownej za niewdrożenie w terminie określonym przez UKE usługi hurtowej sprzedaży abonamentu. Kara - naliczona do 26 września - wyniesie około 82 mln zł. Tele2 Polska "może odstąpić" od wniosku o zapłacenie kary. Obecnie, jak powiedział Nestorowicz, TP podała jako termin wdrożenia usługi WLR koniec listopada, co jest dla Tele2 nie do zaakceptowania. Operator liczył na pozyskanie do końca roku 400-500 tys. abonentów, co w sytuacji niewdrożenia usługi hurtowej sprzedaży abonamentu jest niemożliwe.
- Wielkość "naliczonych" kar przez Tele2 wobec TP (82 mln zł) jest nieproporcjonalna do zaistniałego problemu i zdumienie budzi fakt, że operator ten wyręcza w ferowaniu wyroków regulatora rynku telekomunikacyjnego - prezesa UKE, który obecnie prowadzi kontrolę dotyczącą wdrożenia WLR w TP i Tele2 - napisał w komunikacie rzecznik Grupy TP Jacek Kalinowski.
Telekomunikacja twierdzi, że póki co nie ma o co kruszyć kopii, bo w ciągu 14 dni wpłynęło tylko 6 tys. zgłoszeń o przerejestrowanie abonenta TP do Tele2.
TP oskarża Tele2 o "biznesowe korzystanie z ewentualnych kar nakładanych na TP" zamiast "prowadzenia realnej działalności operatorskiej".
Kalinowski poinformował także, że obecnie zespoły robocze Tele2 i TP "prowadzą rzeczowe rozmowy", aby jak najszybciej udostępnić usługę hurtowej sprzedaży abonamentu.