Tesco z dwucyfrowymi spadkami sprzedaży w Europie Centralnej! Polska ciągnie wyniki w dół

Jak podaje serwis wiadomoscihandlowe.pl, sprzedaż sieci Tesco w Europie Centralnej w trzecim kwartale roku fiskalnego (13 tygodni zakończonych 23 listopada 2019 r.) spadła o 11 proc. w ujęciu like-for-like (sprzedaż porównywalna) i aż o 14,2 proc. przy stałych kursach wymiany walut.

W okresie bożonarodzeniowym (sześć tygodni zakończonych 4 stycznia 2020 r.) Tesco zanotowało w naszym regionie spadek sprzedaży porównywalnej o 9,1 proc. Przy stałych kursach wymiany walut przychody w Europie Centralnej obniżyły się o 12,8 proc.

- Nasze wyniki sprzedażowe w Europie Centralnej są odbiciem trwającej, znacznej transformacji biznesu, fundamentalnej zmiany podejścia w Polsce oraz modyfikacji rozmiaru, uproszczenia i poprawy znaczenia naszego biznesu w Czechach, Słowacji i na Węgrzech - komentuje Dave Lewis, wkrótce ustępujący ze stanowiska prezes Grupy Tesco.

Reklama

Jak dodaje, restrukturyzacja biznesu w Polsce miała największy wpływ na wyniki sprzedażowe w Europie Centralnej. Po wyłączeniu Polski, sprzedaż w regionie spadła w okresie pełnych 19 tygodni (trzeci kwartał plus okres świąteczny) o 3,7 proc. Jak podkreśla Dave Lewis, za 3 proc. spadku odpowiadają zamknięcia sklepów, zmiana ich powierzchni oraz "poprawa miksu asortymentowego".

- Kontynuowaliśmy wzmacnianie naszej oferty dla klientów, wliczając w to poprawioną dostępność produktów oraz bardziej odpowiednią ofertę produktów sezonowych - tłumaczy Lewis.

Lepiej niż w Europie Centralnej wypadła sprzedaż Tesco w rodzimej Wielkiej Brytanii. W okresie świątecznym sprzedaż na Wyspacj poprawiła się o 0,1 proc. w ujęciu LfL, a przy stałych kursach wymiany walut pozostała na niezmienionym poziomie. Z kolei w trzecim kwartale sprzedaż porównywalna w Wielkiej Brytanii spadła o 0,4 proc. Przy stałych kursach wymiany walut, sprzedaż w omawianym kwartale obniżyła się o 0,5 proc.

W okresie 19 tygodni uwzględniających zarówno trzeci kwartał roku fiskalnego, jak i okres świąteczny, przychody ze sprzedaży Tesco w Wielkiej Brytanii ukształtowały się na poziomie 13,7 mld funtów. Dla porównania, w Europie Centralnej było to ok. 1,93 mld funtów.

Cała Grupa Tesco odnotowała przychody rzędu 21,03 mld funtów., przy spadku sprzedaży LfL o 0,9 proc. w całym okresie 19 tygodni. Sprzedaż grupy przy stałych kursach walut zmalała o 1,5 proc.

W najnowszym raporcie Tesco zaprezentowane zostały jedynie wyniki sprzedażowe. Zabrakło natomiast informacji o zyskach sieci wygenerowanych na poszczególnych rynkach.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: handel | Tesco
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »