Trwa dobry rok dla kin

W pierwszych trzech kwartałach 2009 Cinema City International N.V. ("Cinema City") osiągnęła 156,0 mln EUR przychodów (wzrost o 13,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r.), 34,1 mln EUR na poziomie EBITDA (wzrost o 11,1 proc.) i 18,9 mln EUR zysku netto (wzrost o 28,6 proc.).

W pierwszych trzech kwartałach 2009 Cinema City International N.V. ("Cinema City") osiągnęła 156,0 mln EUR przychodów (wzrost o 13,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r.), 34,1 mln EUR na poziomie EBITDA (wzrost o 11,1 proc.) i 18,9 mln EUR zysku netto (wzrost o 28,6 proc.).

* W samym III kwartale przychody wyniosły 50.7 mln EUR (wzrost o 6,7 proc. rok do roku), EBITDA 9,6 mln EUR (wzrost o 7,9 proc.), a zysk netto 4,9 mln EUR (wzrost o 27,1 proc.).

* Waluty lokalne w Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech były wciąż słabe w trzecim kwartale 2009, co wpływało na poziom przychodów wyrażonych w euro za ten okres.

* W pierwszych 3 kwartałach 2009 r. przychody z działalności kinowej wzrosły rok do roku o 6,0 proc. do 119,4 mln EUR. W samym III kw. 2009 wzrosły rok do roku o 10 proc. do 46,3 mln EUR.

Reklama

* W całej sieci Cinema City sprzedaż biletów, wsparta bardzo dobrymi produkcjami filmowymi i otwarciami nowych kin, wyniosła w pierwszych trzech kwartałach 2009 r. 19,4 mln szt. (wzrost o 21,7 proc. rok do roku) oraz 7,1 mln szt., a w samym III kw. br. 7.1 mln szt. (wzrost o 20,3 proc.). W pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 r., w porównywalnej liczbie sal kinowych liczba sprzedanych biletów wzrosła o 12,4 proc. rok do roku do 17,5 mln szt., a w samym III kw. 2009 r. o 14,5 proc. rok do roku do 6,6 mln szt. Średnia cena biletu w I-III kw. 2009 r. wyniosła 4 EUR (-13,5 proc. rok do roku), a w samym III kw. 2009 r. 4,3 EUR (-8,9 proc. rok do roku).

* Od stycznia do września br. spółka otworzyła 51 sal kinowych, w tym multipleksy w Pitesti, Rumunia (6 sal kinowych) oraz w Częstochowie, Polska (8 sal kinowych). Na koniec III kw. 2009 spółka prowadziła 67 multipleksów z 617 salami kinowymi (w tym 106 z projektorami cyfrowymi), w 6 krajach: Polska, Czechy, Węgry, Rumunia, Bułgaria i Izrael.

* Po otwarciu w listopadzie Cinema City Allee w Budapeszcie (13 sal) oraz Cinema City Cotroceni w Bukareszcie (20 sal), spółka ma zawarte umowy na wynajem pod kolejne 41 multipleksów z 423 salami kinowymi. W przyszłym tygodniu Cinema City planuje otworzyć Cinema City Bonarka w Krakowie (20 sal).

* Cinema City kontynuuje proces cyfryzacji kin. Na koniec roku w całej sieci spółka planuje mieć ok. 150 projektorów cyfrowych. W Łodzi spółka zainstalowała również pierwszy cyfrowy projektor w kinie IMAX, który przechodzi obecnie fazę testów.

* Budowa centrum handlowego Mall of Ruse przebiega zgodnie z planem. Spółka planuje otworzyć centrum w drugiej połowie 2010 r.

- 2009 jest znakomitym rokiem dla kin, które sprzedają bardzo duża liczbę biletów, szczególnie w Polsce i Izraelu. Co więcej, bieżący rok jest rekordowy dla Cinema City pod względem liczby otwarć nowych kin: 104 sale kinowe oraz 1 kino IMAX - mówi Moshe J. Greidinger, prezes Cinema City, największego operatora kin wielosalowych w Europie Środkowo-Wschodniej i Izraelu. - Wszystkie nasze projekty pokazują, że ludzie kochają chodzić do kina, szczególnie biorąc pod uwagę wysoki standard Cinema City w każdej dziedzinie. My tymczasem staramy się ich tak obsługiwać, by odwiedzali Cinema City jak najczęściej.

Wyniki finansowe

W pierwszych trzech kwartałach 2009 r. przychody Cinema City wyniosły 156,0 mln EUR, (+13,2 proc. rok do roku), z czego 119,4 mln EUR (+77 proc.) przypadło na działalność kinową (wzrost o 6,0 proc. rok do roku). Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o 4,4 proc. do 78,0 mln EUR, ze sprzedaży napojów i przekąsek w barach kinowych o 9,2 proc. do 24,8 mln EUR, a z reklamy kinowej o 9,0 proc. do 16,6 mln EUR.

Liczba sprzedanych biletów wzrosła w pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 r. o 21,7 proc. do 19,4 mln szt. Średnia cena biletu w EUR, porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego spadła o 13,5 proc. do 4,0 EUR.

W III kw. 2009 r. przychody z działalności kinowej wzrosły o 10.0 proc. rok do roku do 46,3 mln EUR, przy przychodach ze sprzedaży biletów rosnących o 10.9 proc. rok do roku, które wyniosły 30,5 mln EUR, przychodach z barów kinowych w wysokości 9,8 mln EUR (+6,7 proc. rok do roku) oraz przychodach z reklamy kinowej rosnących o 10,9 proc. rok do roku do 6,0 mln EUR. Liczba sprzedanych biletów wzrosła o 20,3 proc. do 7,1 mln szt., a średnia cena biletu obniżyła się o 8,9 proc. do 4,3 EUR.

Wyraźny wzrost liczby sprzedanych biletów i wynikający z niego wzrost przychodów, spółka osiągnęła dzięki bardzo dobrym produkcjom filmowymi, zarówno międzynarodowym jak i lokalnym, a także dzięki otwarciom nowych kin w 2009 r. (51 nowych sal kinowych), oraz w 2008 r. (94 sale).

Spadek średniej ceny biletu wyrażony w euro, po pierwszych trzech kwartałach 2009 r. w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 r., był wynikiem przede wszystkim osłabienia lokalnych walut krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Średnie ceny biletów w walutach lokalnych wzrosły we wszystkich krajach działalności głównie ze względu na wyświetlane filmy, w tym filmy w 3D, a dodatkowo na niektórych rynkach podnieśliśmy ceny biletów.

W pierwszych dziewięciu miesiącach z działalności kinowej spółka wypracowała 25,3 mln EUR (+7,4 proc.) na poziomie EBITDA oraz 14 mln EUR zysku operacyjnego (+40,2 proc.).

W pierwszych dziewięciu miesiącach spółka osiągnęła PLN 24,9 mln przychodów z działalności na rynku nieruchomości (+194 proc. rok do roku), które obejmowały sprzedaż udziałów spółki w projekcie Mall of Plovdiv, w Bułgarii. Transakcja przyniosła w I półroczu 2009 23 mln EUR przychodów, a na poziomie EBITDA 10 mln EUR.

Działalność związana z dystrybucją filmów zanotowała słabszy okres, przede wszystkim przez dystrybucję w Izraelu i dystrybucję DVD na Węgrzech. Po dziewięciu miesiącach 2009 r. przychody z działalności dystrybucyjnej wyniosły 11,7 mln EUR (-29.9 proc.). EBITDA w tym segmencie wyniosła -1.2 mln EUR, strata netto wyniosła -1,49 mln EUR. Spółka rozważa zaprzestanie dystrybucji DVD w Czechach i na Węgrzech w połowie 2010 roku.

Przychody Cinema City wg segmentów

Polska pozostaje największym rynkiem działalności spółki, z 47,3-proc. udziałem w całkowitych przychodach po dziewięciu miesiącach 2009 r. Najmłodszy rynek działalności Cinema City - Rumunia (pierwsze kino otwarte w IV kw. 2007 r.) ponad dwukrotnie zwiększył swoje przychody w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy do poziomu 1,6 mln EUR. Teraz w Rumunii działała już 5 multipleksów Cinema City, a otwarcie kolejnych 30 zaplanowane jest w nadchodzących latach. Ponad 33 proc. wzrostu przychodów został wypracowany przez Cinema City w Bułgarii. W marcu 2009 r. Spółka otworzyła swój drugi multipleks w Bułgarii, w Płowdiw.

Plany na 2009 rok

- W najbliższym tygodniu otwieramy największe kino w Polsce - Cinema City Bonarka w Krakowie, z 20 salami kinowymi. Będzie to 9-te otwarcie w tym roku, które da nam łącznie 104 nowe sale kinowe otwarte w 2009 roku oraz 1 kino IMAX - mówi Prezes Moshe J. Greidinger. - W 2010 planujemy otworzyć ponad 100 sal kinowych w czterech krajach. Negocjujemy kolejne projekty we wszystkich krajach działalności i jednocześnie kontynuujemy cyfryzację kin. Na koniec 2010 r. planujemy mieć około 200 projektorów cyfrowych. W 2010 roku będziemy mieć wiele filmów, w tym dużo produkcji 3D, międzynarodowe hity oraz obiecujące filmy produkcji krajowej.

Obok rozwoju sieci kin, Cinema City kontynuuje działalność związaną w rozwojem projektów deweloperskich w Bułgarii.

- W drugiej połowie 2010 r. planujemy otworzyć Mall of Ruse w Bułgarii. Budowa tego projektu, obecnie wynajętego prawie w połowie, przebiega zgodnie z planem. Trudne warunki na bułgarskim rynku nieruchomości spowolniają proces komercjalizacji, jednak jesteśmy przekonani, że będziemy w stanie maksymalnie wykorzystać potencjał tego projektu. Wierzymy, że wraz z postępem prac, będziemy systematycznie zwiększać liczbę najemców - dodał Prezes Moshe J. Greidinger.

Sprawdź bieżące notowania CINEMA CITY na naszych stronach

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: city | Rumunia | filmy | kino | Cinema City International NV | Cinema City
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »