TV Trwam otrzymała miejsce na multipleksie

Krajowa Rada Radiofonii Telewizji na posiedzeniu 5 lipca 2013 r. podjęła uchwały o przyznaniu dwóch koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego drogą rozsiewczą naziemną w sposób cyfrowy w sygnale multipleksu pierwszego (MUX-1).

Fundacja Lux Veritatis - nadawca TV Trwam - otrzymała koncesję na nadawanie na multipleksie pierwszym. TV Trwam rozpocznie nadawanie na multipleksie pierwszym 27 kwietnia 2014 r.

Koncesję na nadawanie programu o charakterze wyspecjalizowanym dla dzieci w wieku 4-12 lat oraz ich rodziców przyznała Telewizji Polskiej (TVP ABC). Wnioski złożyły Telewizja Polsat Sp. z o.o. i Telewizja Polska SA.

Telewizja Polsat Sp. z o.o. złożyła wniosek o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu pod nazwą "POLSAT KIDS". Wniosek Telewizji Polsat Sp. z o. o. o jest zgodny z ogłoszeniem przewodniczącego KRRiT z 20 grudnia 2012 r. Planowany przez wnioskodawcę udział audycji wyspecjalizowanych wynosi nie mniej niż 81 proc. miesięcznego czasu nadawania programu w godz. 6.00-23.00 i jest o jedenaście punktów procentowych wyższy niż to określa art. 4 pkt 13 ustawy. Wnioskodawca zaproponował zróżnicowaną ofertę programową, w której większość będą stanowiły filmy animowane - 63 proc. następnie audycje edukacyjne - 10 proc., audycje dla dzieci i młodzieży - 5 proc., film fabularny - 2 proc. oraz spektakle teatralne i inne formy udramatyzowane - 1 proc. tygodniowego czasu nadawania programu w godz. 6.00-23.00. Procentowy udział audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim oraz audycji europejskich będzie zgodny z wymogami ustawy z art. 15 ust. 1 i 3. Audycje powtórkowe zajmą 75 proc. w tygodniowym czasie nadawania programu.

Reklama

Telewizja Polska SA złożyła wniosek o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu pod nazwą "TVP ABC". Wnioskodawca określił szczegółowe założenia merytoryczne, które będą realizowane podczas kształtowania programu tj.: wiedza - na poziomie grupy docelowej 4 - 12 lat, nauka słuchania i obserwacji świata, budowanie pozytywnych relacji z drugim człowiekiem niezależnie od różnic kulturowych, społecznych czy materialnych; aktywowanie do działań społecznych, kultura wokół nas - teatr, muzyka, muzeum, wiedza o człowieku, przyrodzie, zwierzętach, kosmosie i świecie, edukacja matematyczna i sztuka percepcji, rozwijanie myślenia abstrakcyjnego i wyobraźni, nauka przez zabawę, ale też aktywne wypoczywanie, pożyteczne spędzanie wolnego czasu, budowanie więzi rodzinnych i społecznych, wspieranie rodziców w wychowaniu dzieci, wspieranie realizacji podstawy programowej edukacji przedszkolnej i szkolnej, savoir vivre, poradnictwo skierowane do rodziców i wychowawców, promocja polskiej kultury i tradycji (emisja spektakli teatralnych dla dzieci, filmów), promocja czytelnictwa i książek polskich twórców. "TVP ABC" chce pozyskać zaufanie rodziców jakością prezentowanych audycji i atrakcyjnością przekazu, zachęcając rodziców do wspólnego oglądania programu z dziećmi.

W ofercie programowej "TVP ABC" szczególne miejsce zajmie magazyn poradnikowy, tworzony wspólnie z ekspertami, który ma wspierać rodziców w wychowaniu dzieci.

Planowany udział audycji wyspecjalizowanych w programie po ewentualnym rozszerzeniu będzie wynosił nie mniej niż 78 proc. miesięcznego jak i tygodniowego czasu nadawania programu w godz. 6.00-23.00 tj. na poziomie wyższym o osiem pkt procentowych niż to określa art. 4 pkt 13 ustawy. Wnioskodawca zaplanował nadawanie aż piętnastu różnych rodzajów audycji realizujących wyspecjalizowany charakter programu, w tym ponad jedną czwartą będą stanowiły audycje edukacyjne (26 proc.), na podobnym poziomie będzie kształtował się udział filmów animowanych (24 proc.), następnie filmów fabularnych (11 proc.), audycji rozrywkowych (4,5 proc.), dokumentu i audycji poradniczych (po 3 proc.), spektakli teatralnych i innych form udramatyzowanych oraz audycji artystyczno-kulturalnych (po 2 proc.), audycji publicystycznych i prezentujących muzykę rozrywkową (po 1 proc.) tygodniowego czasu nadawania programu w godz. 6.00-23.00. W ofercie programowej znajdą się także audycje religijne, informacyjne, o tematyce sportowej, prezentujące muzykę poważną i inne rodzaje muzyki tj. ludową i folklorystyczną (po 0,1 proc.) czasu.

Audycje powtórkowe zajmą 33 proc. w tygodniowym czasie nadawania programu. Procentowy udział audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim oraz audycji europejskich będzie zgodny z wymogami ustawy z art. 15 ust. 1 i 3.

Wnioskodawca przedstawił ciekawy projekt programu skierowanego do dzieci oraz rodziców i wychowawców oparty na założeniach merytorycznych mających na celu uczyć przez zabawę, ale także kreować bezpieczne i przyjazne formy spędzania wolnego czasu. (KRRiT).

- - - - - -

KRRiT ma jeszcze do rozdysponowania dwa miejsca na pierwszym multipleksie - na kanał filmowy oraz edukacyjny. Przyzna je prawdopodobnie na jednym z najbliższych posiedzeń.

O koncesję na nadawanie kanałów filmowego i edukacyjnego stara się większa liczba nadawców.

Najwięcej - ośmiu nadawców - złożyło wniosek o nadawanie programu o charakterze edukacyjno-poznawczym. Są to: spółka Apella (wg mediów spółka jest większościowym udziałowcem spółki Fratria - wydawcy pisma "Sieci"), katowicka spółka TVS (nadawca programu TVS), 4fun Media (nadawca tematycznych kanałów telewizyjnych 4fun.tv, RBL.TV i TV Disco), TV Spektrum, Media Works (spółka zależna Platformy Mediowej Point Group, wydawcy m.in. tygodników "Wprost i "Do Rzeczy"), Edusat, TVR (nadawca programu TVR) i Discovery Communications Europe.

Czterech nadawców ubiega się o umieszczenie w sygnale MUX 1 programu filmowego: telewizja Polsat (nadawca m.in. programu Polsat Film), Stopklatka (jak informowały media, większościowym udziałowcem Stopklatki jest spółka Kino Polska TV; jeśli Stopklatka uzyska koncesję, jej akcje ma nabyć Agora, wydawca m.in. "Gazety Wyborczej"), TV Film (spółka Stowarzyszenia Filmowców Polskich i Kino Świat) oraz Mediasat (nadawca programu Tele5). (PAP)

ZOBACZ AUTORSKĄ GALERIĘ ANDRZEJA MLECZKI

Dowiedz się więcej na temat: wniosek | TV Trwam | Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji | miejsce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »