TVN widzi szansę w cyfryzacji, nie planuje nowych kanałów
Władze TVN wyraziły zadowolenie z wyników za 2011 rok, ale równocześnie określiły go jednym z najtrudniejszych w historii spółki.
Zgodnie z informacją prasową, Grupa TVN przekroczyła zakładane na zeszły rok cele. Co prawda o 7 proc. spadły dochody z reklam, jednak równocześnie zwiększyła się liczba abonentów oraz przychody z opłat za kanały tematyczne. Pod koniec 2011 platforma cyfrowa n osiągnęła około 930 tys. abonentów.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez szefa spółki, Piotra Waltera, TVN w bieżącym roku nie wprowadzi do swojej oferty żadnych nowych kanałów. Wysiłki grupy będą skupione na rozwijaniu obecnej oferty, tak aby utrzymać wysoki poziom oglądalności. W tym celu środki mają być inwestowane w nowe formaty, które pozwolą walczyć z konkurencją.
Prezes wiąże także duże nadzieje z przejściem wyłącznie na naziemne nadawanie cyfrowe w 2013 roku. Dzięki cyfryzacji, zasięg głównego kanału TVN zwiększy się z 90 proc. kraju do całej Polski. Widzowie będą mogli także oglądać TVN 7, do tej pory dostępne jedynie za pośrednictwem kabla lub satelity - więcej widzów oznaczać będzie zdaniem Piotra Waltera większe wpływy z reklam.