UOKiK: Kara dla spółki Apteka Medyczna

Spółka Apteka Medyczna wprowadzała konsumentów w błąd, podając nieprawdziwe informacje o promocyjnych cenach leków - uznała prezes UOKiK i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 123 tys. zł.

Spółka Apteka Medyczna z Warszawy zajmuje się sprzedażą leków i produktów leczniczych za pośrednictwem sieci własnych placówek oraz aptek partnerskich. Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy Urząd wszczął w marcu 2012 roku.

Wątpliwości prezes UOKiK wzbudziła treść gazetek reklamowych przedstawiających ofertę produktową na dany miesiąc, które były dostępne w aptekach oraz dostarczane do mieszkań konsumentów. W broszurach rozpowszechnianych od kwietnia 2009 r. do lipca 2011 r. obok zdjęć wyrobów umieszczono zazwyczaj dwie ceny: wyższą - mniejszą czcionką, określaną jako stara cena i niższą - większą czcionką, określaną jako nowa cena.

Reklama

W wyniku postępowania ustalono, że rozpowszechniane w gazetkach informacje wprowadzały konsumentów w błąd, ponieważ stare ceny nie obowiązywały u przedsiębiorcy bezpośrednio przed promocją. W rzeczywistości były to średnie ceny detaliczne ustalane na podstawie zwyczajowych marż, o czym informowano drobnym drukiem poza częścią zawierającą ofertę reklamową.

W opinii Urzędu przedsiębiorca wywołał u konsumenta mylne przekonanie o większej niż w rzeczywistości atrakcyjności jego oferty. Tymczasem, zgodnie z prawem, każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować o cenie i właściwościach oferowanego produktu lub usługi w sposób rzetelny i pełny. Działania zmierzające do niedoinformowania, dezorientacji, a także wykorzystania niewiedzy lub naiwności konsumenta, są sprzeczne z dobrymi obyczajami a tym samym niezgodne z prawem.

Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę Apteka Medyczna karę pieniężną w wysokości 123 876 zł. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych. Z bezpłatnej pomocy ekspertów można również skorzystać dzwoniąc pod numerem infolinii 0 800 007 707 lub wysyłając pytania na adres porady@dlakonsumentow.pl, który obsługuje Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz w oddziałach Federacji Konsumentów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | kara | Mustafa | 123 | aptek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »