UPC/Aster miał na koniec IV kw. 626 100 klientów tv cyfrowej

Spółki UPC Polska i Aster, dostawcy usług telewizji, internetu i telefonii, na koniec czwartego kwartału 2011 roku miały łącznie 1 497 000 klientów, którzy korzystali z 2 494 400 usług, w tym z 626 100 usług telewizji cyfrowej, 727 300 telewizji analogowej, 775 800 internetu oraz 365 200 telefonii - poinformował w komunikacie UPC Polska.

Spółka podała, że łącznie z Aster, wzrost w liczbie sprzedanych usług netto wyniósł 48 700.

"Rok 2011 przyniósł dalszy wzrost liczby sprzedanych usług cyfrowych, co było efektem zarówno wzrostu organicznego, jak i akwizycji Aster, która została przez UPC Polska sfinalizowana 16 września 2011 r. Na koniec czwartego kwartału, UPC i Aster miały łącznie: 727 300 klientów telewizji analogowej, 626 100 telewizji cyfrowej, 775 800 internetu i 365 200 telefonii" - podało UPC Polska.

"W 2012 roku UPC planuje kontynuować realizację strategii rozwoju obejmującej inwestycje w innowacje oraz unowocześnianie sieci, stymulując tym samym konkurencję infrastrukturalną. Priorytetem będzie również zakończenie integracji spółek, co oznaczać będzie możliwość oferowania takich samych pakietów usług wszystkim klientom" - podała spółka.

Reklama

UPC Polska podało też, że wzrost liczby klientów telewizji cyfrowej o 41 500 w porównaniu do poprzedniego kwartału potwierdza, że dla liczniejszej grupy odbiorców istotna staje się przede wszystkim cyfrowa jakość, interaktywność oraz większy wybór. Dotychczasowi klienci usługi telewizji analogowej także coraz chętniej wybierają telewizję cyfrową, na skutek czego liczba klientów korzystających z telewizji analogowej sukcesywnie maleje. Ogółem liczba klientów usługi telewizyjnej nieznacznie spadła w ostatnim kwartale 2011 roku z 1 359 400 do 1 353 400.

Wzrost liczby abonentów internetu o 25 600 w IV kwartale to efekt inwestycji w sieć i konkurencyjnej oferty. Na koniec 2011 roku UPC Polska zmodernizowało 85 proc. sieci do standardu DOCSIS 3.0, co oznacza, możliwość oferowania ultraszybkiego internetu o prędkości do 150 Mb/s dla ponad 2 100 000 gospodarstwach domowych.

W czwartym kwartale wzrost o 29 100 abonentów odnotowała także usługa telefoniczna.

Rok 2011 przyniósł znaczące wzrosty w liczbie lojalnych klientów, którzy zdecydowali się na podpisanie umowy na więcej niż jedną usługę. Na koniec czwartego kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało 48 proc. abonentów.

UPC Polska i Aster jest częścią Liberty Global, Inc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Aster | UPC Polska Sp. z o.o. | UPC Polska | telewizja | 100
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »