Wakacje.pl chcą zwiększyć przychody
Portal Wakacje.pl w 2006 roku chce utrzymać 200-proc. dynamikę wzrostu przychodów podobnie jak w 2005 roku. Wakacje.pl nie wykluczają wejścia na warszawską giełdę - poinformowała w Marta Radzicka, rzeczniczka prasowa portalu.
"Portal będzie się starał utrzymać 200-proc. dynamikę wzrostu" - powiedziała Radzicka. Przychody ze sprzedaży (jako wartość sprzedanych wycieczek zagranicznych) wyniosły 28,6 mln zł w 2005 roku wobec 16,7 mln zł w 2004 roku, natomiast zysk wyniósł 577,5 tys. zł w 2004 roku. "Zysk w 2004 roku wzrósł o 330 proc. w stosunku do 2003 roku" - powiedziała Radzicka.
"Jeśli chodzi o zysk netto za 2005 rok mogę jedynie powiedzieć, że będzie dużo wyższy niż w ubiegłym roku, i że będzie to porównywalna dynamika" - dodała. Michał Kaczorowski, prezes portalu poinformował, że Wakacje.pl rozważają różne ścieżki rozwoju firmy. "Bierzemy po uwagę zarówno wejście na giełdę, jak i możliwość pozyskania inwestora strategicznego. Jesteśmy w trakcie rozmów i żadnego wariantu nie wykluczamy" - powiedział Kaczorowski.
Portal Wakacje.pl powstał w 1999 roku i jest krajowym liderem w sprzedaży wczasów i wyjazdów zagranicznych. "Liczba użytkowników portalu w sierpniu 2005 roku wyniosła 316 tys., a dla porównania w styczniu 2006 roku było to 290 tys. Na uwagę zasługuje fakt, że zima jest raczej martwym okresem, jeśli chodzi o branżę turystyczną" - powiedziała Radzicka. Portal poza działalnością internetową rozpoczął działalność offline i do tej pory uruchomił dwa punkty sprzedaży, w Olsztynie i Gdańsku. "Ma powstać cała sieć punktów sprzedaży, głównie w województwach, gdzie dostęp do internetu szerokopasmowego jest wciąż niewielki, jak w warmińsko-mazurskim" - powiedziała rzeczniczka. "Chcemy uruchomić jeszcze co najmniej trzy punkty sprzedaży" - powiedział prezes. W planach średnio- i długoterminowych portal nie pomija rozwoju wielokanałowego kontaktu z klientem tzw. contact center.