Wpływy reklamowe stacji telewizyjnych wzrosły w styczniu do 474 mln zł

W styczniu 2010 roku łączne wpływy cennikowe głównych telewizji ze sprzedaży czasu reklamowego wyniosły blisko 474 mln zł i były o 25,1 proc. wyższe od tych w styczniu 2009 roku (prawie 379 mln zł) - podał Presserwis na podstawie danych AGB Nielsen Media Research.

Największe przychody reklamowe wypracował w styczniu tego roku TVN, według danych cennikowych było to 140,3 mln zł, czyli o 36,6 proc. więcej niż w styczniu 2009 r. Drugi był Polsat z przychodami cennikowymi 130,3 mln zł (wzrost o 21,8 proc.).

Wpływy TVP 1 wyniosły 126,3 mln zł (wzrost o 21,8 proc.), a TVP 2 osiągnęły 76,6 mln zł (wzrost o 18,4 proc.). Presserwis zaznacza jednak, że jest to wzrost tylko na papierze.

- W rzeczywistości wpływy reklamowe tych stacji były niższe niż rok temu. Najwięcej straciła Telewizja Polska - od 10 do 15 procent, a najmniej TVN - powiedział Presserwisowi Piotr Piętka, wiceprezes domu mediowego Starcom.

Reklama

Pytany o spory wzrost TVN w danych cennikowych odpowiada, że stacja podniosła ceny i wygenerowała mniej ratingów.

- Widać przesunięcie budżetów do kanałów tematycznych, które notowały większe wpływy reklamowe - powiedział Piętka.

ZOBACZ AUTORSKĄ GALERIĘ ANDRZEJA MLECZKI

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: TVN SA | stacja telewizyjna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »