Wydawca "Daily Mirror" uruchamia nowy tytuł

Wydający tabloid "Daily Mirror" brytyjski koncern prasowy Trinity Mirror uruchomi 29 lutego nową drukowaną gazetę codzienną, co jest według niego pierwszym takim przedsięwzięciem w Wielkiej Brytanii od 30 lat - poinformowały w poniedziałek brytyjskie media.

W swym komunikacie Trinity Mirror ogłosił, że dziennik "The New Day" ("Nowy Dzień") będzie "całkowicie nową gazetą, a nie siostrzanym tytułem lub lżejszą wersją +Daily Mirror+". Potencjalnych czytelników określono jako "szeroki krąg mężczyzn i kobiet, którzy chcą czegoś innego niż to, co jest teraz dostępne". Gazeta będzie "politycznie neutralna", prezentując ważne kwestie "w zrównoważony sposób, bez mówienia czytelnikowi co myśleć" - podkreśla komunikat.

Według niego, drukowana na papierze wysokiej jakości gazeta będzie się ukazywać codziennie od poniedziałku do piątku w objętości 40 stron. Kolportowana bezpłatnie w dniu swego rynkowego debiutu 29 lutego ma przez następne dwa tygodnie kosztować 25 pensów, a potem 50 pensów.

Reklama

"Jest wielu ludzi, którzy nie kupują obecnie gazet nie dlatego by przestali je lubić jako gatunek, ale dlatego, że to co jest obecnie dostępne w kioskach nie odpowiada ich potrzebom. Dziennik ten stworzono na podstawie analizy upodobań klientów i jest to pierwsza gazeta zaprojektowana dla nowoczesnego stylu życia ludzi" - cytuje komunikat redaktor naczelną "The New Day" Allison Phillips. W rozmowie z BBC Radio 4 poinformowała ona, że docelowa grupa czytelników to osoby w wieku od 35 do 55 lat.

- Ponad milion ludzi (w Wielkiej Brytanii) przestało w ciągu ubiegłych dwóch lat kupować gazety, ale sądzimy, że znaczną ich część można ponownie zdobyć odpowiednim produktem - zaznaczył prezes Trinity Mirror Simon Fox.

Odwrót czytelników od mediów drukowanych sprawił, że znany brytyjski dziennik "The Independent" ze swą weekendową edycją "The Independent on Sunday" będzie od przyszłego miesiąca dostępny tylko w wersji elektronicznej. Nie przewiduje się natomiast utworzenia strony internetowej "The New Day", ale ma on być obecny w mediach społecznościowych.

Pobierz darmowy: PIT 2015

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »