Żabka prosi franczyzobiorców o pilnowanie, by klienci w sklepach nosili maseczki

Do warszawskich franczyzobiorców rozesłane zostały maile przypominające o tym, że w sklepach obowiązuje nakaz noszenia maseczek. Do niektórych właścicieli sklepów także telefonowano z przypomnieniem, że noszenie maseczek jest obowiązkowe także dla sprzedawców - informuja wiadomoscihandlowe.pl.

Coraz mniej klientów sklepów nosi maseczki. A są one w sklepach obowiązkowe. Dzieje się tak zwłaszcza w mniejszych sklepach, gdzie nie ma tłoku, a klienci wchodzą "tylko na chwilę". Niestety, także prośby o dezynfekowanie rąk i noszenie rękawiczek są już przez klientów ignorowane.

Jak udało nam się potwierdzić w czterech warszawskich sklepach sieci Żabka, franczyzobiorcy otrzymali wczoraj maile, w których sieć upomina ich, aby przestrzegali noszenia maseczek przez klientów. Co więcej, do sklepów, na które wpłynęły skargi od klientów, że to personel nie nosi maseczek, dzwoniono z żądaniem zdyscyplinowania pracowników.

Reklama

Na drzwiach pojawiły się kartki z informacją, że w sklepie przebywać można jedynie w maseczkach. Niestety część klientów nic sobie z takich informacji nie robi, po prostu wchodzą do sklepu, a personel nie ma ochoty się z nimi kłócić. W jednym ze sklepów na Wilanowie udało się wyprosić rosłego klienta, który nakazowi nie chciał się poddać, ale takie sytuacje należą do rzadkości.

Jak tłumaczy jedna ze sprzedawczyń, klienci nic sobie nie robią ze zwracania uwagi, często są to osoby, które przychodzą po alkohol, tzw. małpki, są zdeterminowane w dokonaniu zakupu i jedyną formą wyproszenia ich ze sklepu jest wezwanie policji. A tego sklepy starają się unikać, aby nie tracić klientów i nie psuć wizerunku.

Pracownicy sieci skarżą się także na to, że podczas pracy muszą np. rozpakowywać towar, przenosić ciężkie opakowania, zgrzewki napojów i maski po prostu im w tym przeszkadzają. - Klienci skarżą się w centrali na konkretne sklepy, że nie nosimy masek albo zakładamy je niepoprawnie - przyznaje jedna z ekspedientek. Do takich sklepów kierowane są potem m.in. telefony i upomnienia z centrali.

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: handel Polska | koronawirus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »