Zakupy z osobistym doradcą

Nie wiesz gdzie i po co wybrać się na zakupy? Zamów personal shoppera, dla którego zakamarki centrów handlowych są jak drugi dom. Moda, która przyszła do Polski z Zachodu zdobywa kolejnych entuzjastów, a pomoc w zakupach zaczynają również oferować sklepy.

Trend na zatrudnianie osobistych doradców zakupowych, którzy pomagają dobrać odpowiednie ubrania, przyszedł do Polski z europejskich krajów, gdzie usługa była popularna najpierw wśród gwiazd, a następnie spopularyzowała się wśród zwykłych klientów. Personal shopping wpisuje się w trend usług przeznaczonych dla wymagających klientów i zaczyna pojawiać się również w sklepach odzieżowych. Tak jak najbogatsi klienci banków mają private banking, a niektórzy wykupują usługę concierge, tak osoby, którym brakuje czasu, a nie brakuje funduszy, mogą wynająć osobistego doradcę na czas zakupów.

Reklama

W Polsce usługa jest jeszcze postrzegana jako ekskluzywna i przeznaczona dla nielicznych osób, jednak z czasem stanie się popularniejsza, a rynek personal shopperów obejmie również mniej zamożnych klientów. - Do Polski prędzej czy później przychodzi to, co za granicą jest już popularne. Personal shopping cieszy się tam powodzeniem nie tylko wśród gwiazd, ale i wśród zwykłych ludzi, którzy nie wyobrażają sobie wyjścia na zakupy bez swojej personal shopper - stwierdza Kaja Widawska, zajmująca się doradzaniem na zakupach.

Ludzie decydują się na zatrudnienie doradców, bo chcą zmienić swój styl czy uniknąć bezcelowego biegania po sklepach. - Klienci nie mają wystarczająco czasu i rozeznania, żeby wiedzieć, gdzie mogą dostać coś, co sobie wymarzyli, a chcą uniknąć szukania tego całymi dniami - tłumaczy Widawska. Poza oczywistymi przyczynami, wolą wybrać się na zakupy z "obcą" osobą niż np. z partnerem czy przyjacielem, bo bliskie osoby są mniej cierpliwe lub chwalą wszystko, co widzą. - Personal shopper poświęca czas wyłącznie klientce bądź klientowi, aby wybrać najkorzystniejsze części garderoby czy dodatki. Dzięki temu do szafy trafiają tylko potrzebne ubrania, a wydatki na rzeczy kupione pod presją są ograniczane - dodaje Widawska.

Rozwój doradztwa zakupowego jest również uzależniony od odpowiedniej promocji. Najlepiej działa marketing szeptany. Szczególnie, że odbiorcami usługi są najczęściej kobiety, które zadowolone ze wspólnych zakupów polecają wybraną osobę inny koleżankom. Ponadto w promocji przedsięwzięcia pomagają programy telewizyjne, w których doradcy pomagają ubrać uczestników.

Działalność doradców zakupowych nie ogranicza się tylko do pojedynczych wyjść na zakupy. W ofertach personal shopperów znajdują się przygotowania do studniówek czy organizacja wieczorów panieńskich połączonych z zakupami i stylizacją, których koszt waha się od 1200 do 1500 zł, w zależności od liczby osób. Na standardową usługę trzeba przeznaczyć ok. 400-700 zł lub gdy jest to liczone systemem godzinowym za pierwszą godzinę płaci się ok. 200 zł, za następne do 150 zł.

O tym, że zakupy z osobistym doradcą zyskują popularność świadczy fakt, że również firmy odzieżowe zaczynają oferować tę usługę. W otwartym niedawno salonie Top Shop w warszawskich Złotych Tarasach istnieje możliwość zarezerwowania sobie stylisty, który pomoże w dokonaniu odpowiednich zakupów. - Pomoc stylisty cieszy się w naszym salonie powodzeniem, a dodatkowo fakt, że jest bezpłatna i do niczego nie zobowiązuje zachęca klientów do korzystania z niej - informuje przedstawicielka salonu.

Joanna Sopyło

Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: trend | zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »