Zawód przyszłości - broker informacji

Wyszukanie informacji o potencjalnych konkurentach, produktach, usługach, dostawcach czy kontrahentach w firmach najczęściej zleca się sekretarce, bądź praktykantom. Jednak są specjaliści, którzy dzięki swoim umiejętnościom i dostępie do wyspecjalizowanych baz danych, mogą zrobić to lepiej, a dodatkowo wyselekcjonować, ocenić i zanalizować potrzebne informacje. Takim specjalistą jest broker informacji.

Wyszukanie informacji o potencjalnych konkurentach, produktach, usługach, dostawcach czy kontrahentach w firmach najczęściej zleca się sekretarce, bądź  praktykantom. Jednak są specjaliści, którzy dzięki swoim umiejętnościom i dostępie do wyspecjalizowanych baz danych, mogą zrobić to lepiej, a dodatkowo wyselekcjonować, ocenić i zanalizować potrzebne informacje. Takim specjalistą jest broker informacji.

Wyszukanie informacji o potencjalnych konkurentach, produktach, usługach, dostawcach czy kontrahentach w firmach najczęściej zleca się sekretarce, bądź praktykantom. Jednak są specjaliści, którzy dzięki swoim umiejętnościom i dostępie do wyspecjalizowanych baz danych, mogą zrobić to lepiej, a dodatkowo wyselekcjonować, ocenić i zanalizować potrzebne informacje. Takim specjalistą jest broker informacji.



Informacja w obecnych czasach staje się najcenniejszym zasobem gospodarki. Żyjemy w epoce, w której jesteśmy otoczeni przez wszechobecne media, internet i powszechną informatyzację. Głównym problemem ery globalizacji nie jest, więc niedobór informacji, lecz jej nadmiar, a co za tym idzie coraz większe trudności w dotarciu do potrzebnych nam danych.

Reklama



Nie tylko internet


Przeciętny użytkownik internetu ma dostęp do zaledwie 30% wszystkich jej zasobów. Agencje infobrokerskie i samodzielni infobrokerzy wykorzystują w swojej działalności m.in. komercyjne bazy danych, płatne serwisy internetowe, wyspecjalizowane narzędzia wyszukujące, jak również wywiad telefoniczny czy tradycyjnie zasoby bibliotek. W Polsce obecnie działa około 20 firm zajmujących się tą działalnością, dla porównania na rynku niemieckim jest ich ponad 4 tysiące.



Młoda firma pionierem nowego rynku


Vivento Infobrokers została założona przez trzech młodych entuzjastów Wojciecha Erdmanna, Macieja Skarula i Konrada Zyznara. Vivento jest laureatem nagrody w ogólnopolskim konkursie na najlepszy biznesplan organizowanym przez Business Centre Club.



Były dwa główne powody, dla których zdecydowaliśmy się na założenie własnej firmy zajmującej się właśnie infobrokeringiem. Przede wszystkim od jakiegoś czasu myśleliśmy o własnej działalności, a coraz większa promocja przedsiębiorczości wśród młodych ludzi zmotywowała nas jeszcze bardziej. Drugim powodem był fakt, iż działalność tak popularna w innych państwach, w Polsce jest prawie w ogóle nie rozwinięta - znaleźliśmy więc swoją niszę. Stworzyliśmy, dzięki temu nie tylko miejsca pracy dla siebie, ale również dla innych osób - głównie studentów, specjalizujących się w różnych dziedzinach - mówi Konrad Zyznar z Vivento Infobrokers.



Cały czas poszerzamy zakres informacji, do których mamy dostęp oraz polepszamy same techniki wyszukiwania - wszystko po to by osiągnąć jak najwyższy poziom profesjonalizmu. Rynek ma bardzo duży potencjał i rozwija się w szybkim tempie, wiemy, że musimy rozwijać się razem z nim - stwierdza Zyznar.



autor:


Konrad Zyznar


http://www.vivento.pl


e-biznes.pl
Dowiedz się więcej na temat: zawód | specjaliści | zawody
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »