ZUS stawia na elektronizację kontaktu z klientem

W ciągu najbliższych dwóch lat nastąpi poprawa kontaktu z klientem i wzrost efektywności organizacyjnej - tak wynika ze strategii przekształceń Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na lata 2010-2012.

W ciągu najbliższych dwóch lat nastąpi poprawa kontaktu z klientem i wzrost efektywności organizacyjnej - tak wynika ze strategii przekształceń Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na lata 2010-2012.

Obsługa bez kolejek

Rozwój szeroko pojętych elektronicznych form kontaktu z klientem został wymieniony jako pierwszy cel przyjętej strategii, którą opublikowano na stronie ZUS. W założeniach dokumentu możemy znaleźć m.in. działania, które będą mieć na uwadze upowszechnienie, usprawnienie oraz zapewnienie 24-godzinnego dostępu on-line do maksymalnie obszernego katalogu usług, które świadczy ZUS. Bieżące informowanie klienta, obsługa interesantów i sprawna realizacja wniosków będzie wspomagana przez istniejącą już Elektroniczną Platformę Wymiany Danych, a także przez wdrożenie nowej Platformy Usług Elektronicznych oraz współpracę z e-PUAP (elektroniczna platforma usług administracji publicznej).

Reklama

Interesanci, którzy preferują osobisty kontakt z Zakładem mają być obsługiwani przez profesjonalny personel w odpowiednio przystosowanych pomieszczeniach - strategia kładzie nacisk na konieczność standaryzacji indywidualnej obsługi klienta.

Wydrukujesz zaświadczenie, sprawdzisz emeryturę

Przewiduje się, że w przyszłym roku zostanie uruchomiony nowy portal internetowy ZUS, skąd będzie można m.in. pobierać i przesyłać do Zakładu elektroniczne wnioski. Wspomniano również, że mniejsi przedsiębiorcy będą mogli wszystkie sprawy związane z ZUS załatwiać przez internet - począwszy od deklaracji, skończywszy na wydruku zaświadczenia o stanie konta.

To jednak nie wszystko. Elektroniczny dostęp do kont mają otrzymać też sami ubezpieczeni, którzy samodzielnie sprawdzą stan odprowadzanych składek i hipotetyczną emeryturę. Zmiany mają być wdrażane stopniowo do 2012 r.

Ekspert kadrowy
Dowiedz się więcej na temat: ZUS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »