Leczą Alzheimera dzięki sztucznej inteligencji. Wygrali Infoshare Startup Contest

Brytyjski startup iLoF - Intelligent Lab on Fiber wygrał 20 tysięcy euro w prestiżowym konkursie, organizowanym podczas konferencji Infoshare 2020 Online. O tytuł zwycięzcy Startup Contest, ubiegało się blisko 700 startupów z całego świata. Drugie miejsce zajęła polska firma Medicsen, a trzecie ProovStation z Francji. Nagrody zostaną przeznaczone na dalszy rozwój innowacyjnych pomysłów.

W finale Infoshare Startup Contest walczyło aż 7 startupów - eggXYt, GlucoActive, iLoF - Intelligent Lab on Fiber, Medicsen, Phantasma Labs, ProovStation oraz Quantoz. Wszystkie prezentowały się przed jury złożonym z inwestorów oraz ekspertów biznesowych. Podczas konkursu pomysły oceniane były pod kątem potencjału biznesowego i poziomu innowacyjności. Oceniany był także zespół.

Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tysięcy EURO. Nagrody ufundował Prezydent Miasta Gdańska.

Jaki problem rozwiązuje startup?

iLoF to firma z siedzibą w Oksfordzie, która pracuje nad zapoczątkowaniem nowej ery medycyny spersonalizowanej, wykorzystując sztuczną inteligencję i fotonikę do budowy opartej na chmurze biblioteki biomarkerów chorób i profili biologicznych. Startup wspierany przez wiodące instytucje, takie jak Microsoft Ventures, Mayfield i Oxford University, obecnie wykorzystuje sprawdzoną technologię swojej platformy do walki z jedną z największych współczesnych epidemii: chorobą Alzheimera.

Reklama

Dostarcza przenośne narzędzia do badań przesiewowych i stratyfikacji, które umożliwiają uzyskanie szybkich wyników, oszczędzając do 70% czasu poświęcanego na badania przesiewowe w badaniach klinicznych i ograniczając ich koszty do 40%.

Brytyjski startup realizuje także pionierskie badania w zakresie chorób takich, jak rak układu pokarmowego, udar mózgu i choroby zakaźne.

Blisko 700 startupów i VC z całego świata

- Infoshare Startup Contest pobił kolejny rekord. W tym roku do konkursu napłynęło aż 677 zgłoszeń z 50 krajów z całego świata. Wśród nich najwięcej było projektów z Polski (237), Wielkiej Brytanii (49), Estonii (45), Niemiec (44) i Izraela (27). TOP 3 branż tegorocznej edycji to Health/Medtech&Wellbeing, projekty związane z rozwojem AI, a także sektor E-commerce i online marketplaces - mówi Grzegorz Borowski, CEO Infoshare.

Nowością Startup Contest w tym roku były ćwierćfinały online, transmitowane z Olivia Business Centre, do których zakwalifikowało się 100 najlepszych projektów.

Poza udziałem w konkursie, uczestniczące w wydarzeniu startupy mogły nawiązać kontakt z blisko 100 inwestorami z całego świata - aniołami biznesu, funduszami VC i CVC, m.in. OTB Ventures, EQT Ventures, Breega, Credo Ventures, Robert Bosch Venture Capital, DTCP. Rozmowy odbywały się podczas indywidualnych spotkań, umawianych w dedykowanym narzędziu matchmakingowym.

O Infoshare

Infoshare to największa konferencja technologiczna w regionie CEE, tworząca ekosystem łączący nowe technologie z biznesem. Co roku biorą w niej udział tysiące uczestników: startuperzy, inwestorzy, przedstawiciele korporacji, programiści i marketerzy. W 2020 r. konferencja odbywa się w formacie online, transmitowanym na cały świat z Gdańska i trwa 6 dni, do 30 września.

Dla ponad 7,5 tysiąca zarejestrowanych uczestników przygotowano aż 9 scen tematycznych i wystąpienia blisko 200 ekspertów z całego świata z inspirującymi prelekcjami na żywo, a także networking na niespotykaną dotąd skalę. Towarzyszący konferencji konkurs Infoshare Startup Contest zgromadził blisko 700 startupów z całego świata, które walczyły o nagrody pieniężne.

 
Dowiedz się więcej na temat: sztuczna inteligencja [AI]
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »