Żabka digital

Mijają trzy lata od uruchomienia pierwszego sklepu Żabka w nowym formacie. Kawa na wynos, kanapka, gotowe danie na obiad, odbiór paczki, nawet wypłata gotówki - to tylko przykładowe usługi, z których można skorzystać w sklepach tej sieci po wdrożeniu nowej strategii. Jej wdrożeniu towarzyszyła również nowa wizualizacja - odmienione logo uśmiechem. Pod tym szyldem w tym roku firma zamierza uruchomić sklep numer 6000.

Mijają trzy lata od uruchomienia pierwszego sklepu Żabka w nowym formacie. Kawa na wynos, kanapka,  gotowe danie na obiad, odbiór paczki, nawet wypłata gotówki - to tylko przykładowe usługi, z których można skorzystać w sklepach tej sieci po wdrożeniu nowej strategii. Jej wdrożeniu towarzyszyła również nowa wizualizacja - odmienione logo uśmiechem. Pod tym szyldem w tym roku firma zamierza uruchomić sklep numer 6000.

Nowy format pozwolił na transformację cyfrową i zmiany technologiczne. Nowe rozwiązania wprowadzane są wspólnie ze światowymi i polskimi firmami, m.in. Microsoftem, Synerisem i Nanovo. W ponad 100 placówkach testowane są inteligentne ekrany digital signage, będące cyfrowym odpowiednikiem dotychczas stosowanych plakatów, a także elektroniczne cenówki, ułatwiające zarządzanie cenami. Zmiana formatu i wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwoliły na cyfrową komunikację z klientami. Jej rezultatem są zmieniające się kilkukrotnie w ciągu dnia promocje na produkty.

Reklama

Sieć Żabka codziennie odwiedza blisko 2 miliony osób, a 12 milionów potencjalnych klientów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższego sklepu. W Żabce nie robi się dużych zakupów, to największa w Polsce sieć typu convenience, czyli oferujących produkty pierwszej potrzeby. - Wiemy, że nasi klienci są coraz bardziej zapracowani i zabiegani, mają mniej czasu i wolą przeznaczać go na przyjemności lub inne życiowe obowiązki, niż stać w kolejkach - podkreśla Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. komercyjnych, Żabka Polska sp. z o.o.

Od 2016 roku Żabki zmieniają identyfikację wizualną, wyposażenie, asortyment, układ produktów, pakiet dodatkowych usług, system franczyzowy a także komunikację w placówkach. Podstawą zmian jest innowacyjność. Ponad 10 proc. całej sieci zaangażowana jest w proces digitalizacji. - Dynamika rozwoju, przy wsparciu sztucznej inteligencji pomagającej w wyszukiwaniu optymalnych lokalizacji dla naszych sklepów, daje nam możliwość przekroczenia jeszcze w tym roku liczby 6000 placówek, w drugiej połowie roku 2020 wszystkie sklepy będą funkcjonować z uśmiechniętym logo - mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.

Żabka w nowym formacie to między innymi bankomat, z którego można wypłacić pieniądze już od jednego grosza. Kupujący mogą także nabyć pieniądz elektroniczny paysafecard, doładować telefon, nadać i odebrać przesyłkę, opłacić rachunki, zagrać w Lotto. Sieć sklepów Żabka to także największa w Polsce sieć kawiarni - chwalą się menedżerowie firmy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »