Klienci mają mniejszy wybór, sprzedaż rośnie

Sprzedaż prasy w nowych kioskach rośnie, ale oferują one mniejszy wybór tytułów. Wydawcy chcą jasnych zasad doboru sprzedawanych gazet - informuje "Rzeczpospolita".

Po przejęciu spółki Ruch przez nowego właściciela, firma wprowadziła nowe niebiesko-zielone logo i zmienia archaiczne kioski na mini saloniki prasowe. - Jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży prasy w tych nowych kioskach, bo mimo iż na całym rynku ona spada, w tych nowych lokalizacjach wzrosła - mówi Wojciech Heydel, prezes Ruchu.

- Większa sprzedaż prasy w tych punktach oczywiście nas cieszy. Rozmawialiśmy jednak też o tym, co dalej z ograniczoną liczba tytułów sprzedawanych w tych punktach - mówi Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy. Nowoczesny kiosk ma w ofercie ok. 100 tytułów, które Ruch obiecał rozszerzyć do 150-200. Stare punkty sprzedaży mieściły nawet 300 tytułów.

Wydawcy liczą, że powstanie zbiór zasad, według których będzie prowadzona klasyfikacja: co będzie sprzedawane a co nie. - Liczyć będzie się głownie rynkowa sprzedaż tytułu, oczywiście zawsze można negocjować - mówi Haydel. Wydawcy planują kolejne spotkania w tej sprawie.

Reklama
PAP
Dowiedz się więcej na temat: one | prasy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »